lördag 27 augusti 2016

Födelsedagsmiddag...





I dag är det alltså dax för födelsedagsmiddag för min älskade Mini.
Det blev inte så mycket förberedelser igår.
Jag gjorde chokladkrämen, det var det enda.
Idag har jag cyklat bort till närmsta affären och handlat det sista.
När jag kom hem svängde jag ihop tårtbotten så nu står den i ugnen.

Lite  senare sätter jag igång med maten.  
Blomkålscurryn vill jag ska puttra på länge så alla smaker gifter sig.

Jag borde dammtorka vardagsrummet, suck.
Mini ska ta golven.
Det blir nog bra i sluttampen.

I går eftermiddag kom så min Mini.
Det var härligt att krama om honom.
Jag cyklade iväg och hämtade kebabrullar till middag.
Å satt i köket och åt.
Mini fick sin födelsedagspresent av mig.
En chokladask och ett halvårsabonnemang på mobilen med fria samtal, sms och en viss mängd surf.
Han blev jätteglad.

Sen satt vi länge, länge och pratade om allt mellan himmel och jord.
Som vanligt jättemysigt.

Fram emot att jag skulle lägga mig fick jag en riktigt jävla hemsk panikångestattack.
Det var aningen svårt att komma till ro och kunna somna så det blev inte mycket sömn i natt.
Alltid ska det vara nåt.

Jag är mer än trött idag men det i sig är ju inge ovanligt.
Jag slipper i alla fall ta den nya tabletten dagtid.
Ska bara ta på kvällen och öka där i stället.
Får se om det gör att jag känner mig piggare.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Kram och Ha en jättefin dag med de dina =)

    SvaraRadera
  2. Oj såg inte det igår. Men hälsa o gratta så mycket till fina sonen :) Tårtan på bilden såg mumsig ut:)) Kram

    SvaraRadera