fredag 19 augusti 2016

Fredag och samtal...





Fredag idag då.
Dagen D för samtal.
Det är 4 veckor sen sist.
Kuratorn har haft semester.
Kan bli ett spännande samtal.
Och ett mycket jobbigt sådant skulle jag gissa på.
Hoppas att hon kan ge mig hopp om att det finns en annan väg att gå än den F-kassan säger (även om jag inte själv tror det).
Tvivlar dock på att det finns någon enkel och lättsam lösning.
Men jag får avvakta och se.

Känner mig väldigt nedstämd, energifattig och har enormt kraftig ångest.
Det är som om hela den kommande hösten sköljt över mig.
Jag vill gå i ide.
Inte vara med längre.
Jag har tappat stinget, den där gnistan som knappt brunnit har slocknat.

I dag börjar Mini skolan.
Sommarlovet är över.
Det är även mammaveckan.
Så jag blir ensam igen.
Känns inte så roligt må jag säg.
Ensamhet i kombination med min nedstämdhet är inte optimalt.
Något taskigt utgångsläge inför helgen.
Suck!

I går gick jag ut i  skogen en stund.
Försökte andas in naturen, hitta ett inre lugn.
Men det är fasiken inte lätt.
Blev lite fotograferande i stället.
Skog och himmel.
Sånt som fascinerar mig.

På kvällen satt jag och Mini länge i köket och pratade.
Han fick glass och jag drack en slät kopp kaffe.
Det var som vanligt en mysig stund.
Kommer att sakna honom den kommande veckan.

I dag är det grått och regnet hänger i luften.
Jag håller tummarna för att jag slipper regnet när jag ska cykla in till samtalet.
På hemvägen spelar det ingen roll om det så öser ner.
Sen får vi se hur dagen blir...

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!


8 kommentarer:

  1. Hoppas att det blir ett givande samtal hos kuratorn för dig idag. Och att du kan gå därifrån med en lättare känsla än vad du har just nu. Stor Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ett givande samtal men jag kände ändå ingen lättnad när jag gick därifrån.

      Kram

      Radera
  2. Hoppas att samtalet blir bra! Nu är det mulet väder här, såå länge var solen framme!
    Stor kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det gick bra men ledde än så länge ingen vart.
      Här har det regnat större delen av dagen men jag klarade mig under cykelturen till samtalet.

      Kram

      Radera
  3. Det är regntungt här också.
    Hoppas du kan få bra råd av kuratorn.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi planerade inget direkt utan väntar till jag får brevet från F-kassan.
      Kuratorn ville läsa vad som står innan åtgärder vidtas.

      Kram

      Radera
  4. När det är nog tungt är det inte lätt att sonens mamma vecka är över. Hoppas samtalet gick bra. Kramen

    SvaraRadera