torsdag 11 augusti 2016

Jag är som barna...





Klarar inte av en hel cykelsäsong utan att ramla av cykeln.
Vilket hände igår kväll då jag skulle cykla en snabbis bort till närmsta affären och köpa toapapper.
Blött lösgrus är inte bra.
Föll av cykeln då det blev någon skum sladd som jag inte klarade av att parera.
Så där låg jag och cykeln..heh

Tog mig upp och hem.
Kände hur det sved som attans.
Tog av mig byxorna och javisst, nog skrapade jag upp vänster knä och så upptäckte jag att det högra knät oxå blev uppskrapat.
Några små blessyrer på armarna blev det oxå.
Får se hur det läker.
Brukar ha problem när det gäller knäna, det blir lätt infektion där.
Men jag tvättade noga så jag får se hur det går.
Kan man vara en klantskalle eller kan man vara en klantskalle?

Nåväl nu är det gjort för denna sommar.

I övrigt hade jag en ganska så lugn dag.
Jag cyklade in till byn och handlade inför helgen under förmiddagen.
Hade en himla tur.
5 minuter efter jag klev innanför min dörr så satte det igång att regna.
Så jag slapp regnet, wow!
Och som sagt så glömde jag toapapper så därför bestämde jag mig igår kväll att cykla iväg och det gick som det gick.

Mini ringde och surrade bort en lång stund.
Blir spännande att se honom på Fredag för han skulle klippa sig igår.
Å så blev det ett samtal med Älskade E.
Så jag var lite social i alla fall.

Jag la mig ganska tidigt för det var ett program jag ville se så lika bra att göra kväll tyckte jag.
Har sovit sådär, inte alldeles för illa men inte heller särskilt bra.

Idag har jag en helt öppen agenda.
Det finns inget särskilt jag behöver göra.
Funderar på en tvätt möjligen.
Jag har tagit fram kotletter som jag ska laga till.
Ett storpack på över 2 kilo kött.
Blir en del middagar av det.
Mycket bra tycker jag.

Vad hittar ni på idag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

10 kommentarer:

  1. Godmorgon! Usch vad tråkigt att falla av cykeln! Krya på dej nu!
    Idag ska det städas här.....inga andra planer
    Ha en finfin torsdag

    Kramen om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är inte så roligt att klanta sig så.

      Kram

      Radera
  2. Har du provat aloe vera gelly på skrubbsår? Det är jättebra läker direkt. Skicka ett mail till mig med din adress så får du ett par prover birgitta@wellcarevastervik.se
    Så bra att göra så mycket mat på en gång det brukar jag också göra.
    Det blir en lugn dag här, vi har sem nästa vecka också så det blir till att ladda batterierna. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det är jättesnällt.
      Har skickat dig ett mail.
      Provar gärna.

      Varm Kram

      Radera
  3. Men kära du ...ja ja nu är det gjort ja här är det kallt idag fy tusan då kan du hålla dig hemma i dag alla fall stor kram :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, har varit hemma hela dagen och haft det lugnt och skönt!

      Kram

      Radera
  4. Jag gjorde en utflykt till en second hand med ungarna, det var vad min ork räckte till...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å det räckte väl gott och väl.
      Jag höll mig inomhus hela dagen.

      Kram

      Radera
  5. Öppen agenda låter behagligt. Njut av dagen!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försökte så gott det gick.

      Kram

      Radera