onsdag 3 augusti 2016

Lillördan...





Onsdag då.
I dag har vi sol och lite moln.
Luften känns lite kylig.
Har som vanligt köksfönstret öppet.
Bredvid mig står kaffemuggen.
Allt är som det brukar.

I går fick vi ånyo ett häftigt åskoväder.
Å det small kraftigt men jag såg inte så många blixtar.
Å så kom dessa häftiga skyfall.
Det var som hela himlen öppnade sig.
Det behövdes för det har som sagt inte regnat under det sista x antal veckorna.
Det har varit torrt i backen.

Nå det blev givetvis inget glidande i Bedas Mercery.
Jag blev hemmavid hela dagen.
Det gjorde mig ingenting.
Gick och myste på bara.
En skön dag!

Idag ska jag cykla in till byn och möta upp Mini på banken.
Han tar bussen.
Nå vi ska in på banken och fixa Bankid och Swish till hans nya mobil.
Och eftersom han är underårig så gör banken det.
Efter det cyklar jag hemåt men Mini stannar kvar.
Han ska möta upp Midi och så ska dom göra stan.
Ryktena säger att Midi kanske följer med hem hit senare i eftermiddag.
Jag lär märka.

Jag ska baka lax i ugnen, göra en kall romsås, koka färskpotatis och haricots verts till middag.
Enkel men god mat.
Mini fick välja igår.
Hade egentligen tänkt göra kotletter men det blev icke så.
Får göra det nästa gång Mini är hos mig.

Mer än så händer inte idag hos mig.
Vad hittar ni på?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Ja du jag har sovit till för 45 min sedan, mat ja jag vet inte ännu men skall fika med en väninna är dock rädd att få bakslag som jag fick i måndags :( tänker ofta på dig när jag mår så o orken inte räcker till ...fy stackare där ...jag bara hoppas bli bättre innan vi reser kram å mys på med honom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt med sovmorgon särskilt när man sover dåligt nattetid.

      Kram

      Radera
  2. Här har jag kommit hem från frissan....blev inte såå mycket klippt, bild kommer snart. Först vila
    Ha en fortsatt bra Lillördag o onsdag

    Kram

    SvaraRadera