torsdag 4 augusti 2016

Morgonen börjar med...





...Åska.
Så jag har goväder hos mig.
En bra start på dagen i min värld.
Mörkt är det, lite ovanligt då morgnarna brukar vara så ljusa annars.
Nå det är mitt mysväder så det är precis vad jag gör nu, myser alltså.

I går cyklade jag in till byn och hjälpte Mini på banken.
Det var gjort i en grisblink.
Passade på att hör och häpna gå på fyra livsmedelsbutiker för att köpa särskilda varor som var till mycket bra pris men inte en enda av dessa varor fanns.
Det var slutsålt, fås hem senare i veckan.
Lite lätt irriterande då jag ansträngt mig så.
Det är ju inte ofta jag går på flera butiker under samma dag.
Men jag kom inte hem lottlös.
Hittade nåt lite smått och gott på två av affärerna.

När jag väl kom hem så packade jag in och sen startade jag upp datorn.
Tittade på senaste avsnittet av "Morden i Midsomer" och "Helt hysteriskt".
Se gjorde jag den kalla romsåsen och förberedde potatiskoket.
Mini skickade sms vilken buss han skulle ta hem så jag hade maten klar när han klev innanför dörren.
Å så gott det var med lax och romsås.
Fantastiskt gott och så enkelt att tillaga.

Oops nu skulle ni höra hur regnet fullkomligt vräker ner.
Vilket underbart ljud.
Kommer att tänka på att jag har en avslappnings-cd med temat regn och rusk och oväder.
Kanske ska leta fram den.

Idag har jag fastedag.
Efter en månads sommaruppehåll har jag kört i gång med 5:2 igen.
Började i Måndags så nu är sötebrödsdagarna över för denna gång.
Det känns riktigt bra.
Måndagens fastedag var inte ett dugg jobbig, kändes enbart skönt.
Så nu är jag på G!

Ha nu en härlig dag alla fina, själv fortsätter jag att njuta av ovädret!

Kramen om!






6 kommentarer:

  1. Godmorgon! Soligt har vi här just nu ! Men regn har det utlovats igen.....Ska städa idag, sen får vi se..lite huvudvärk på det också
    Ha en finfin torsdag

    Kram på dej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch och fu för huvudvärk, hoppas den lättar.

      Kram

      Radera
  2. Låter skönt :) men vad äter du då idag till frukost? tänkte oxå dra igång nästa vecka sen är det ju sem :) ha ha då blir det god mat o dryck ha en fin dag kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som jag skrev hos dig, jag äter ingen frukost.
      Dricker bara vatten och kaffe.
      Till middag blir det sallad eller soppa plus en frukt.
      That´s it.
      Det passar mig men säkerligen inte många andra.

      Kram

      Radera
  3. Jag har solsken just nu. Ingen åska eller regn i sikte ännu. Men det skulle komma regn under dagen. Håller med om att det är mycket irriterande när man tagit sig till en mat affär för att det är nåt eller några saker som är billiga just den veckan och när man kommit dit är det just dem matvarorna som är helt slut. Det har hänt mig med. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. I dag ringde jag närbutiken och de hade fått hem osten som var slut igår.
      Cyklade dit och köpte ost.
      Resten struntar jag i för då måste jag in till byn igen.

      Kram

      Radera