söndag 28 augusti 2016

När stormen bedarrat...





Då har stormen lagt sig.
Idag är det inte mycket vind att tala om.
Oj så den ställde till det, inte bara för mig utan även för andra som bor här omkring.
Det är dock skönt att det lagt sig.

Söndag idag.
Jag känner mig så mentalt trött.
I går skrev jag att ag ville sova i 100 år eller i alla fall hela natten.
Men det var just bara önskedrömmar.
Visst har jag sovit men inte mycket.
Det är som vanligt.
Hade svårt att komma till ro igår kväll.
Det var ju som sagt en händelserik dag och den innebar socialt umgänge.
Trots att det var trivsamt och mysigt att träffa alla samtidigt så känner jag mig helt urblåst idag.

Jag gissar på att det blir en del sängliggande idag.
Vila i massor.
Middagen blir inte heller så komplicerad.
Jag ska göra pulled pork i pitabröd med sallad och vitlökssås.
Köttet är i princip klart, behöver bara värmas på.
Sallad är inte tidskrävande att göra, inte vitlökssåsen heller.
Så det innebär minimal ansträngning för mig och det är bra.

I morgon ska jag cykla in till stan och träffa kuratorn.
Just nu känns det bara drygt, att måsta bege mig hemifrån men, men det måste göras.
Vi ska ju kontakta F-kassan med synpunkter osv.
Egentligen skulle jag behöva ringa upp till Psyk då jag upptäckte att läkare inte skrivit ut medicinen han lovade att göra.
Jag blir bara liksom jaha, nu igen.
Orkar inte hålla på att dubbel och trippelkolla att ex läkare gör det dom ska göra.
Det tar så mycket kraft för mig.

Nåja, det blir morgondagens bekymmer.
Idag tar jag det lugnt och vilar!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


2 kommentarer:

  1. Det gör du rätt som vilar idag.
    Förstår att det blev kaos igår. Det skulle det bli för friska människor också. så det är förståeligt att det blev som det blev. Bra att du fixade det.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, jag vilar för fullt.
      Det är mycket behagligt.

      Kram

      Radera