onsdag 24 augusti 2016

Negativt kontra positivt...





Onsdagsmorgon då.
Å här sitter jag.
Som vanligt om morgnarna.
Kaffemuggen står bredvid.
Allt är som det ska vara.
Eller nåja, hade nog önskat att hjärnan fungerade bättre än den gör just nu.
Har svårt att hitta ord.
Det tar mycket längre tid att skriva inlägg.
Jag har svårt att fokusera på det jag skriver, det blir en del vilopauser då jag grunnar på formulering och ord.
Jag får googla på ex synonymer för att jag inte kommer på rätt ord.
När jag pratar med Älskade E säger jag än mer tokiga saker och jag hör det inte ens själv.
Hjärnan har utlöst stillestånd.

I går låg jag mest i sängen hela dagen.
Dåsade, sov nån kort lur, lyssnade på tv för jag orkade inte titta.
Orkade bara sitta uppe korta stunder.
Det var ingen bra dag så att säga.

Å ingen kurator ringde heller.
Så jag väntar fortfarande.
Det som i kuratorns värld går snabbt gör det inte i min.
I min värld ringer man omgående då man fått meddelandet.
I kuratorns värld verkar snabbt handla om dagar.
Så jag antar att vi inte är ense om vad snabbt betyder.

Jag känner mig hopplös på fler sätt än ett.
Hopplöst galen eftersom hjärnan och tankarna inte stillar sig.
Hopplös utan hopp.
Jag verkar ha resignerat, har lust att kasta in handsken och bara ge upp.
Känns som att jag inte orkar kämpa längre.
Ska livet verkligen hela tiden vara en kamp om att överleva?
Ska inte livet kunna kännas dansande lätt någon gång?
Å varför får jag då inte uppleva det?
Varför måste jag kämpa varenda dag, bara för att finnas till?
Varför måste jag "bråka" med F-kassan?
Varför finns det så många varför?

Usch då neggigt detta inlägg blev.
Många inlägg på raken nu.

Så vad är positivt för att i någon mån uppväga det negativa?

  • I morgon och på Fredag får jag pengar, och jisses det behövs verkligen nu.
  • På Fredag får jag hem min raraste Mini. Funderar om vi ska unna oss själv hämtpizza och mysa riktigt.
  • På Lördag då jag ska ha födelsedagsmiddag för Mini så kommer Midi och Maxi samt min finaste Pappelino med fästmö.Det ska bli mysigt att träffa dem alla på en och samma gång.
  • Mina och Älskade E;s samtal per telefon. Hon får mig att skratta även om jag är väldigt nere. Med henne kan jag vara mig själv helt och hållet utan mask.
Å så skönt att det fanns lite positivt oxå när jag tänkte efter.

Nå solen skiner från en nästan klarblå himmel.
Luften är frisk, lite krispig.
Mitt köksfönster står som vanligt öppet.
Jag har inga ärenden idag så jag håller mig hemmavid (om nu inte kuratorn ringer och vill ses i dag vill säga).
I morgon ska jag iväg och handla lite.
Så även på Fredag.
Jag måste dela upp handlingen så jag får hem den med cykeln.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!








     

4 kommentarer:

  1. Härligt med positiva tankar mitt i det svåra :)
    Ha en härlig dag

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo jag får försöka se det positiva oxå.

      Kram

      Radera
  2. Har inte din kurator ringt tillbaka innan Torsdagen tycker jag du ska ringa tillbaka till henne igen. Hon kan ju ha haft för mycket att göra så att hon glömt bort ditt samtal eller missat din samtal till telefonsvararen.
    Det är jätteviktigt att ha positiva stunder att se fram emot också när livet tynger extra mycket. Kram
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag har tänkt det.
      Hon har ännu ej hört av sig så det blir att tala in ett meddelande till.

      Kram

      Radera