onsdag 10 augusti 2016

Onsdag, dag 3...





Det är alltid trevligt att inse att man överlever än det ena än det andra.
I går var en galet jobbig dag.
Ungefär som att ha värkar när man ska föda ett barn, det går inte att undkomma, man måste vara med i matchen och andas för sen vet man att det går över, för en stund.
Nu var det inte själva kraften i värkarna jag jämförde med här utan mer att dom oregelbundet,  för att sen regelbundet komma och vända upp och ned på sinnet/kroppen/knoppen.
Man andas för att vara med och sen tonar värken av och man får vila.

Tja lite så kändes gårdagen.
Men jag överlevde som sagt och föll inte till föga.

Idag känner jag mig mentalt trött.
Det kan ju förvisso även bero på ökningen av nya medicinen, som jag nu ska ta morgon, mitt på dagen samt till läggdax.
Dom där tabletterna har ju diverse biverkningar.
Eller så är jag helt enkelt trött efter gårdagens kamp oss Millan emellan.
Fast jag märker ju att jag har jobbat hårt med min mentala inställning under ett långt tag.
Det är inte inställningen som gör det jobbigt, det är all annan snurr i skallen av diverse önskningar, djävlar och änglar och en och annan demon som är påfrestande.

Och att tro att det blir en döenkelt match efter ca 35 år av rökning, nä det går inte ihop.
Självklart blir det en jobbig kamp så här i början, vore konstigt annars.
Men jag tänker som så att jag hade/har karaktär nog att börja med 5:2 i Januari och lyckades gå ner över 20 kilo på ganska så kort tid så nog borde jag ha samma karaktär när det kommer till att förhålla mig rökfri.

Jag kämpar givetvis vidare mot en sundare tillvaro utan dyrbar last som i sig kan vara helt förgörande.

Ni får ursäkta att det blir en massa sluta röka babbel, det är liksom det min hjärna tänker på 24-7 just nu.
Det blir bättre, jag lovar.

Idag så är det grått ute, molnigt och ingen sol.
Det ser inte så somrigt ut men det beror väl på att solen gömmer sig bland molnen.
Vi har inte mer än runt 12 grader ute.
Inte så värst varmt men inte så kallt att jag måste ta fram vinterkläderna..hihi

Funderar över om jag ska cykla in till affären i dag eller i morgon.
Ska bara handla upp lite mer mjölk och lite annat inför Fredagen då Mini kommer till mig.
Kanske bäst att göra det i morgon, lär vara bättre datum på mjölken.
Nå jag får se vad jag känner för.

Vad hittar ni på idag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!





12 kommentarer:

  1. Det går säkert bra att sluta röka:) Kämpa på ! Här är det sol o regn om vartannat..ca 14 grader....det ska tydligen regna hela dagen. Sitter o funderar om jag ska ta ut mattorna idag
    Ha nu en bra onsdag

    Kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har nog samma väder men ytterst lite sol.
      Hemma-mys-väder helt klart!

      Kram

      Radera
  2. Va duktig du är med rökningen, heja dej. Det är nog ungefär som att sluta med socker. Måendet går upp och ner.

    Idag väntar jag paket att hämta på posten. Så kommer det så åker jag och hämtar det annars blir det en hemmadag

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan det nog vara.
      Och ja humöret går upp och ner.

      Kram

      Radera
  3. Prata du så mkt du behöver om det jag VET hur jobbigt det är fast jag bara rökte i 16 år det är en drog värre än mkt ...men när man passerat den tröskeln så är det så skönt ...jag har prov rökt 2 ggr men fy fasen fimpade direkt kunde inte röka... skönt att vara sysselsatt eller sova :) kram å fin dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dit vill jag oxå komma, när jag tycker det smakar skit med en cigg.

      Kram

      Radera
  4. Visst får jag berömma dej idag igen ?:) Jag tycker att du är sååååå duktig :)) Fortsätt du klarar det. Kramen söta du

    SvaraRadera
  5. Bra kämpat milla! farsan min slutade röka efter fyrtio års tobaksinhalering.
    Han slutade tvärt. Och har nu varit helt rökfri i tre år.
    Det räddade antagligen livet på honom.

    SvaraRadera
  6. Bra gjort det är nog inte lätt jag har inte rökt så jag vet ju inte men det är säkert en kamp. Jag tycker du är jätteduktig som gör det. Stor kram till dig.

    SvaraRadera