onsdag 31 augusti 2016

Onsdag...





Mini har åkt bussen till skolan.
Så jag är ensam med alla tankar min hjärna kommer på.
Det är så konstigt när hjärnan går i 190 knyck, bestående av en helmassa brus och inte kan stilla sig.
Natten har inte varit så bra, inte den värsta i historien men heller inge vidare bra.
Har gått in och ur slummer och det tog timmar innan jag kunde slappna av så pass att sömn ens var aktuell.
Är tröttare än tröttast.
Som vanligt med andra ord.

I dag är det som sagt Onsdag.
Undrar om kuratorn börjat jobba och ringer under dagen eller om hon fortfarande är sjuk?
Det lär jag märka innan dagen är slut.
Hoppas dock på någon slags ljusning därifrån.

Tänkte cykla in till byn.
Fick sms om paket igår jag skulle behöva hämta ut.
Så tror att det blir idag.
Ska ringa Maxi och höra om hon är hemma.
Lovade henne en stor burk lingon jag fick av finaste Pappelino i Lördags.
Det kanske är lika så bra att göra bort det.
Få tankarna att vandra åt ett annat håll för en stund.

Gårkvällen var som sagt en jobbig kväll.
Nog för att det gick bra att berätta för Mini men det var allt annat än roligt.
Och samtalet till x-maken gjorde helt slut på den lilla energi jag möjligen hade.
Nu är det bara att vänta och se om ytterligare en storm bryter ut.
Jag hoppas verkligen inte det.
Jag hoppas och önskar att det inte blir några repressalier för mig på grund av detta.
Men jag litar tyvärr inte på honom för fem öre.

Suck!

Nå nu ska jag fortsätta denna dag.

Hoppas ni har det bäst alla fina!

Kramen om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar