lördag 6 augusti 2016

Regnig morgon...





Jag har legat och lyssnat på regnet i min säng.
Det slår ordentligt mot fönsterblecket.
Mysigt ljud för mig.
Bestämde mig till slut för att det var dax att kliva upp så nu sitter jag här i mitt tysta kök med endast regnet som sällskap.

Jag har precis tagit mina morgontabletter.
En SSRI och en tablett som ska göra mig mer pigg och alert eller stämningshöjande.
Ingen av tabletterna gör skäl för namnet.
Jag är som vanligt och absolut inte mer alert eller mindre deppig.
Men nå, jag får lov att äta dem än så länge, tills någon ny läkare tycker att det är meningslöst och har andra alternativ som den läkaren tror på.

Sista läkaren skrev ut en ny kvällsmedicin åt mig.
Som jag ska ta de kvällar jag inte tar Imovane eller Zopiklon.
Hm  kan inte säga att dom fungerar vidare bra direkt.
Ni vet biverkningar.

En som jag alltid får när jag ska börja en ny medicin är hiskeligt illamående.
Å det brukar hålla på i veckor och sen börja om när medicinen ska ökas.
Så jag mår förskräckligt illa efter att jag tagit nya nattmedicinen.
I timmar och då pratar jag minst tre.
Försök att somna då om ni kan?
Nä givetvis går det inte att somna med den medicinen i magen, eller jo efter en 3-4 timmar så går det.
Och sen vaknar jag efter knappt 3 timmars sömn.
Så särskilt bra fungerar den nya tabletten inte än.
Känns bara gruvsamt att ta den på  kvällen men måste ju göra det.
Har en telefontid med läkaren på Måndag eftermiddag så då ska tabletten utvärderas.
Tänk om det någon gång kunde vara enkelt?

Nog om det.
I går så växlade Mini boende.
Och luften gick liksom bara ur mig.
Det blev inget vettigt gjort.
Jag la mig i sängen och lyssnade på föredrag och debatter på Kunskapskanalen.
Sen tog jag mig i princip inte ur sängen förrän det blev dax att borta tänderna och krypa ner i sängen i väntan på John Blund.

Och i morse vaknade jag av strilande regn.
Dagen har inget särskilt inbokat om nu inte Maxi kommer över och klipper mig vill säga.
Vi preliminärbokade i dag men med ungdomar så vet man ju aldrig.
Det kan vara rygg, migrän, minne, behov av vila eller party...
Och det spelar inte så stor roll när mitt hår blir klippt bara det blir det så småningom.

Ska fortsätta att dricka kaffe och njuta av regnet som smattrar utanför.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!






4 kommentarer:

  1. Godmorgon! Mår en aning bättre om jag inte rör mej så mycket....ha en bra lördag nu. Här skiner solen :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Annars usch för biverkningar på mediciner..inte kul

    SvaraRadera
  3. Låter rätt skönt, här hänger det i luften kanske kommer det eller inte ...sömnen fuckar som fa...n och jag är så arg för det ..men men inget att göra åt. Skönt med tom agenda :) att höra regnet är ju såå härligt så njut det gör jag :) kramen

    SvaraRadera
  4. Minns med fasa på den tiden (som inte var så många år sedan) då jag var tvungen testa olika mediciner " för Försäkringskassans skull ".
    Inte nog med biverkningarna som jag fick medicinerna kostade också skjortan och halva byxorna med. I slutändan av all medicinering (trots att jag sa till dem och trots att det stod sen länge i min sjukjournal att jag inte var medicintålig) så till slut förstod läkarna efter många om och men att det faktiskt var som jag sa och som det stod i min sjukjournal att jag INTE var medicintålig. Och då gav sig FK också att jaga på mig om mediciner hit och dit. Idag är det åter solsken hos mig (i alla fall just nu) men vädret kan ju ändra sig fort och bli sämre... Du får sätta ut ett foto på dig på bloggen när du har klippt dig så jag får se hur frisyren blev på dig =) Lördagskram.

    SvaraRadera