tisdag 16 augusti 2016

Tisdagsmorgon...





Tisdag morgon.
Sitter i mitt kök.
Känner mig så in i nordens trött.
Inget nytt under solen med andra ord.
Det där med sömn och jag går tydligen inte att få till.
Nattetid alltså.
Just nu är jag i en period då jag kan sova typ två siestor under dagen.
Inte särskilt långa sådana men jag somnar nästan sittandes.
Tror fortfarande att det är den nya medicinen som får mig att känna mig så extra extremt trött under dagen.
Eller så känner jag av höst i kroppen och då brukar jag gå i ide.
Nå vem vet?

I går fick jag inte mycket gjort.
Jag cyklade bort till återvinningsstationen och slängde lite kartonger och tidningar.
Skönt att bli av med det och nuförtiden så sparar jag inte på mig utan cyklar och slänger när kassen är full.
Har en typ ganska stor kasse jag köpt på Rusta tror jag.
Det blir så mycket enklare att ta det eftersom i stället för att spara på sig så mycket att det nästan känns omöjligt att få iväg det på egen hand.
Där har jag lyckas få balans.

I övrigt så gjorde jag inte så mycket mer igår.
Hade fastedag.
Jag åt en tallrik köttsoppa och en nektarin.
Mini åt pastagratäng.

Och så var dagen slut.

Idag vet jag inte heller vad jag ska pyssla på med riktigt.
Har varit vaken sen ca 01.30 så jag kan ärligt säga att jag inte känner mig så pigg.
Det finns inget akut här hemma som måste göras.
Så jag kan säkert gå omkring som den trippelzombien jag känner mig som.
Jag ska steka potatis och till det blir det fläskkotletter, sås och grönsaker samt svartvinbärsgelé.
Rester sen i Lördags alltså.
Mycket behändigt för mig.
Och en inte så tokig Tisdagsmiddag.

Ute skiner solen från en klarblå himmel.
Men det blåser massor.
Och det är än så länge ganska så kyligt.
11 grader.
Å nä jag får ingen lust alls att gå ut.
Känner mig off, nedstämd, blue.
Sån där känsla, sinnesstämning det är svårt att göra något åt.
Men dagen lär gå i sin gilla takt oavsett mitt mående.
Det gör dagarna alltid.

Nu ska jag dricka morgonens första mugg kaffe.
Och surfa runt lite hos bloggare jag gillar att läsa.

Ha en superdag alla fina!

Kramen om!


12 kommentarer:

  1. Nä usch jag har också sovit dåligt igen..vad nu det kan bero på ? Vädret o värken i kroppen.....Var såå trött igår.....ha en bra dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt som sagt när sömnen inte fungerar.

      Kram

      Radera
  2. Om min sömn skulle vara så dålig då skulle jag inte orka. Hur klarar du dej kan man undra ? Men du verkar lyckas bra 😄.kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag klarar mig inte särskilt bra egentligen.

      Kram

      Radera
  3. Ja du sömnen peppar peppar jag har sovit ok 2 nätter utan mina atarax ...trist för dig jag vet hur eländigt det är :( men vädret är lika dåligt idag här men igår hade vi tur :) hoppas dagen blir bra o rök suget minskat stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så skönt för dig, hoppas det fortsätter så.

      Kram

      Radera
  4. Usch va jobbigt du har med sömnen. 😕
    Hoppas du mår bättre imorgon.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är jobbigt men vad finns att göra åt det?
      Ingenting fungerar.

      Kram

      Radera
  5. Hej svejs. Så tråkigt att du inte mår så bra. Att inte få sin nattsömn är skitjobbigt. hoppas att det blir bättre snabbt. Ha det så bra du bara kan. Kramen på dig.

    SvaraRadera
  6. Jag är oxå väldigt trött den här sommaren, inget vettigt blir gjort...

    SvaraRadera