måndag 22 augusti 2016

Tokiga jag...





Är man uppe långt före tuppen så är det inte alltid så enkelt att hitta på något att göra.
I morse/natt var jag i ett sådant läge.
Sovit lite och illa i natt.
Klev upp tidigt.
Jaha tänkte jag, jag klär mig och tar en tur med cykeln.
Klockan var då bara 04.30.
Inte en kotte var ute förutom jag.
På sitt sätt ganska så skönt.
Har ju suttit inne hela helgen.
Inte haft ork att gå ut.
Inte haft lust till det heller.

Men nu har jag i alla fall fått mig en timmes utetid och motion.
Och klockan är inte mer än strax efter 06.
Så lite tokig är jag allt.
Vara ute och ränna när alla andra ligger nedbäddade och drömmer sött innan väckarklockan väcker dom för en ny arbetsvecka.

Helgen har gått sin gilla gång.
Känns inte som jag varit på banan.
Har mest legat i sängen och dåsat eller sett på play-tv.
Energifattig som bara den.
Å eftersom jag i princip inte har så mycket energi i vanliga fall så blev det ett rejält minus på den posten.
Typ, det är för jobbigt att sitta uppe.
Typ, gud så jobbigt att gå till sovrummet och lägga mig i sängen.
Typ, ska jag verkligen orka kravla mig ur sängen och gå på toa.
Typ, usch så jobbigt det är att tugga maten.
Den form av energi är vad jag haft i helgen.
Inte mycket att skryta med.

Nu är en ny vecka.
Jag går som sagt och väntar på brevet från F-kassan som "skulle komma någon gång framöver".
Dom är duktiga på att vara vaga i sina besked.
Innan brevet kommit finns inget annat att göra än att vänta.
Bida tiden så att säga.

På Torsdag har jag telefonläkartid.
Medicinuppföljning.
Kan vara behövligt då jag tycker att den nya medicinen med sista doshöjningen fungerar illa.
Jag är ännu tröttare dagtid än vanligt men jag sover inte mer på natten.
Svårt fall, doktorn grät..

Nå den som lever får se.

Nu ska jag dricka mer kaffe, fylla upp kroppen med koffein.

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!




6 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen du får besked snart!
    Ha en bra måndag
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grät doktorn? Det verkar inte professionellt. Känner igen mig i energinivån. Hoppas det vänder. Så jäkla jobbigt att vara dö. Uff.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, det vet jag förstås inte ännu, får se på Torsdag.

      Kram

      Radera
  3. Det är inte lätt det där med medicinändring....man blir som en försökskanin. Du var duktig som tog ut cykeln så tidigt☺️Ta hand om dej söta du. Kramisar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är inte lätt med medicin.

      Tack och Kram!

      Radera