torsdag 25 augusti 2016

Torsdagsmorgon och allehanda ämnen...





Torsdag.
Klockan är 06.45 och jag har varit vaken i många timmar.
Klockan 06.00 svidade jag om och cyklade bort till närmsta affären.
Handlade lite mjölk, smör, ost osv.
Trevligt med mjölk i morgonkaffet.

Så har jag gjort handling nummer 1 idag.
Vid 09.30 är det dax att bege mig in mot byn.
Nästa handling, nummer 2.

Och i morgon bitti blir det handling nummer 3.
Det får bli så då jag bara har cykeln att frakta hem kassarna med och det börjar vara ganska tomt lite här och där här hemma.

Jag är för snål för att storhandla allt på en gång och ta taxi hem.
Taxiresor från affären tillhör vintern när jag inte längre kan cykla.
Så länge som det är barn mark får jag kämpa på med handlingen och cykelturerna.
Och spara taxipengarna tills jag bättre behöver dem.

I går när jag la omkull mig för att vila fick jag sms av Beda.
Hon undrade om det var okej att titta in på hennes lunch.
Och självklart sa jag att det var okej.
Jag kokade kaffe och så satte vi oss ute på altanen.
Det var riktigt behagligt där.
Som vanligt blev det en massa surr och goa skratt.
Flugfällor och döda flugors anhängare, de grymma mafiosoflugorna som retar gallfeber på en för att ta ett exempel.

Ja allt kan bli tokroligt med henne.
Vissa skulle nog fundera om vi inte gått i barndom.
Men kul har vi och vi pratar även allvar och djupt med varandra.
Hon är helt klart en glädjekälla i mitt liv.
I gårdagens inlägg skulle hon givetvis stått i det positiva jag radade upp men jag glömde av henne just när jag skrev.
Fy mig!

När hon hade åkt tillbaka till arbetet så värmde jag lite mat, åt och sen försvann jag.
Sov några timmar.
Mycket skönt.
Och egentligen är det väl inte så bra att sova på dagen när det krånglar så om nätterna men ibland känns det som jag får passa på att sova när det går.

Kvällen tillbringades med Älskade E i telefonen, samt ett samtal med Mini och så såg jag lite på play-tv innan jag gjorde kväll och nattade mig.

Idag ska jag som sagt in till byn.
När jag kommer hem ska jag se om jag klarar av att uppbåda energi nog att jag kan dammtorka vardagsrummet och städa toaletten.
Jag ska ju ha middag på Lördag och vill ju givetvis att det ska vara fint här då.
Inte för att det ser ut, jag har god ordning och bortplockat men ser att det är dammigt och golven behöver dammsugas av.
Men det sista får Mini göra i morgon.
Det är hans jobb och han har slarvat lite i sommar och inte alltid gjort det under hans veckor här.
Men han är nog fullt medveten om det för när han missat under sin vecka brukar han ta fram dammsugaren direkt när han kommer nästa gång.

Nå jag får se vad jag orkar med efter handlingen.
Om inte annat kan jag ju göra det på Lördagsmorgonen.
I morgon har jag fullt upp med dels handling och sen förberedelser inför middagen.
Ska baka tårta, göra chokladcremé, laga till blomkålscurryn samt koka jasminriset till rispuckarna.
Tror att det räcker för en dag, i alla fall i min värld.
Mini blev superglad då ja sa att vi skulle köpa hem pizza eller kebabrulle till middag.
Å vilken 17 åring skulle inte gilla det?

Nu får ni ha det bäst alla fina!

Kramen om!

Ps. Kuratorn ringde inte igår heller så i eftermiddag får jag ringa igen, om hon inte hört av sig innan dess.





10 kommentarer:

  1. Här regnar det idag igen......Härligt med besök :) Hoppas att du får samtal snart
    Ha en bra torsdag

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag gillar inte heller att storhandka, det är så jobbigt att ha så mycket att plocka in hemma. Sen får jag inte med mej så mycket åt gången heller.

    Hoppas kuratorn ringer snart. Lite dålig stil tycker jag då hon sa att hon skulle höra av sej direkt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag GILLAR att storhandla men svårigheten är att få hem det.
      Kuratorn har inte ringt, fast jag har ringt igen.

      Kram

      Radera
  3. Tycker också att din kurator skulle ha hört av sig (som hon lovade dig) redan på Måndagen när du ringde henne. Du är duktig som har energi nog att fara flera vändor samma dag till affären för att handla. Skulle aldrig jag klara av. Det blir nog ett trevligt födelsedagsfirande hemma hos dig när ni firar din son. =)
    Stor Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag med, vet inte vad som hänt.
      Här står jag....undrande, stirrig, vansinnig, frustrerad osv.

      Kram

      Radera
  4. Så skönt att läsa detta inlägg. Lite mer positivt än det förra...blev ju nästan lite orolig där. Men jag vet, det går upp och ner och ibland är det bara för mycket ner. Skönt ändå att se att du fortfarande ser positiva saker runt dig. Men nu undrar jag, en affär som har öppet så tidigt om morgonen? Vilken service! haha
    Nu har du bråda dagar ett tag. Jag brukar också göra lite varje dag när det vankas nåt firande eller bjudning av nåt slag.
    När sjutton tänker kuratorn ringa då?? Ibland undrar jag om Sverige börjar lägga av...Stor kram...nu åker jag på en miniresa igen, till Oslo med söstra mi. Ska bli så roligt! Mest glad är jag för att jag inte längre har panik när jag reser! Hurra!
    Kram igen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går upp och ner, berg-och-dalbana du vet.

      Kram och ha det så bra.
      Ha det så fint på miniresan.

      Radera
  5. Blir hungrig när jag läser om att gott du ska laga till...speciellt chokladkrämen, här är det dock morgon så jag får väl hitta på något nyttigare att stoppa i mig till frukost än chokladkräm. Brukar koka ett ägg och äta en eller två smörgåsar, men viktigaste allt är kaffet.

    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja en morgon utan kaffe går inte.
      Jag brukar koka ägg de helger jag har Mini här.
      Endast då jag äter frukost eller det blir väl frunch egentligen.

      Kram

      Radera