söndag 14 augusti 2016

Trilogin Divergent, Insurgent och Ascendant...





Söndag idag.
Vilodag.
Skön dag.

Igår var dagen nästan likadan.
Den var lugn och vilsam.
Vi såg två filmer.
Åt middag under film nummer två.
Åt efterrätt.

Vi såg Divergent och Insurgent.
Idag ska vi se tredje filmen i trilogin, Ascendant.
Del 1.
Det är som vanligt med filmer nuförtiden, den sista delas oftast upp i två delar.
Del 2 lär komma i Mars 2017 eller nåt.

Nu är detta inte filmer jag själv skulle valt främst för att jag inte är så "hemma" i filmvärlden.
Jag ser inte mycket film, kan inte så mycket om film, jag går aldrig på bio osv.
När jag ser film med Mini får han alltid välja vad vi ska se.
Det lustiga är att jag faktiskt tycker om de filmer han väljer.
Även om jag aldrig hört talas om dom innan.

Har kommit fram till att biblioteket är perfekt att göras om till en biosalong.
Man sitter kungligt där inne.
Å det är ju trevligt att utnyttja rummen jag har.

Dag 7 i sluta-röka projektet.
Det har gått hyggligt i helgen.
Trots att jag känt en viss inre irritation har jag inte visat den för Mini.
Vill inte att han ska lida för att jag slutat röka och har jobbigt med det.
Så i det stora hela har det gått riktigt bra trots mitt besvärliga och jobbiga inre.

Ha en skön Söndag alla fina!

Kramen om!



6 kommentarer:

  1. Har inte sett filmerna, men skulle vilja. Ska skaffa dem nån dag :) Filmen igår var bra:) Idag sköna söndagen :) Sista sommarlovsdagen! Tvättar kläder o ska ta det lugnt
    Ha en härlig söndag

    Kram, kram

    SvaraRadera
  2. Bra att du inte visar nåt för Mini. Själv skulle jag ha svårt för det, är som en öppen bok. 😕☺
    Filmer är nåt som jag har svårt för. Men jag vill se den nya tecknade som kommer snart, kommer inte på va den heter...Handlar om massa djur tror jag... 😂

    Kramelikram

    SvaraRadera
  3. Grattis såå skönt att höra att det går så bra för dig :) mysigt ni har det önskar min son hade kommit till mig fast han är 31 :) kram

    SvaraRadera
  4. Film är trevligt.

    Lycka till med att sluta röka.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt att kolla på film tillsammans med de sina och vilken lyx när de dessutom är bra på att välja film :)

    Fin söndagkväll och fortsatt vecka!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Mini är duktig på att välja filmer.

      Kram

      Radera