söndag 7 augusti 2016

Vilodagen...





Jag börjar som vanligt dagen med en mugg kaffe.
Det finns inget bättre sätt att börja dagen med..
Solen skiner från en klarblå himmel.
Ovädret som var igår har dragit vidare.

I går hade jag en mycket trevlig dag.
Cyklade bort till Kvantum och handlade mjölk och lite annat.
Jag hade inte mer än hunnit in då mobilen ringde.
Det var Maxi som sa att hon var på väg till mig om jag fortfarande var intresserad av klippning.
Givetvis sa jag, har inte ändrat mig
Så hon traskade till mig.

Och så blev jag klippt.
En kortare page.
Om någon är intresserad av resultatet så finns foto i förra inlägget.
Det hittar ni Här.
Får se om länken fungerar, har aldrig gjort någon sådan tidigare.

Efter klippningen dammsög jag och sen satte vi oss vid köksbordet.
Vi drack kaffe och surrade.
Det var väldigt trevligt.
Det var ett tag sedan det bara var Maxi och jag.
Så det var jättemysigt.
Vi satt och tittade i gamla fotoalbum.
Mycket intressant att höra hennes kommentarer om sig själv, babyknubbighet och klädmode, frisyr osv.
Men det var en trivsam promenad längs minnenas allé.

Ute vräkte regnet ner så Maxi blev kvar hos mig i flertalet timmar.
Till slut så verkade regnet ge sig lite så hon gick hem till sig.

Så nu är jag nyklippt.
Hoppas att håret har lättare att komma tillbaka nu.

Resten av dagen tittade jag på play-tv.
Minns knappt vad jag såg så särskilt intressant var det nog inte.
Mer tidsfördriv.

Idag är stora dagen D inne.
Jag röker min sista cigg idag.
Jag gissar på att jag kommer att ha några rastlösa och oroliga dagar framför mig men jag ska klara av det.
Det är dags!

Nu får ni ha en underbar dag alla fina!

Kramen om!


8 kommentarer:

  1. Härligt med nyklippt hår :) Känns alltid att dom klippt såå mycket på mej,fast dom bara tunnat ut det mest....Så nöjd blev jag med :)
    Ha en härlig söndag nu

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra att du blev nöjd.
      För egen del blev det ju väldigt mycket klippt men det känns bara fint.

      Kram

      Radera
  2. Men va härligt :) såå fint det blev verkligen o snart rökfri wow du är duktig :) hurra för dig :) hoppas dagen blir bra o lugn :) stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var skönt att bli av med håret och det kommer att bli bra att sluta med ciggen.

      Kram

      Radera
  3. Men vilken duktig dotter du har som kan klippa dej :) Det är inte illa. Snygg blev du också :-) Jag hejjar på dej att du klarar det bra att sluta röka...det är bra Millan. Kramar till dej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mycket behändigt med en sån dotter så slipper jag lägga en massa pengar på frisörbesök.
      Tack för påhejandet, sånt behövs för att stärka den mentala biten.

      Kram

      Radera
  4. Måste säga att din ”nya frisyr” är otroligt snygg. Det passar dej verkligen ! Söndagskram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack finaste du, den komplimangen värmer gott!

      Kram

      Radera