måndag 5 september 2016

Ånyo en måndag, vad den nu bär i sitt sköte för mig...





Detta har varit min räddning i helgen.
Sängen och tv;n som man inte ser på just det här fotot.
Och lugnande tabletter.
Har ju kommit på att den nyaste medicinen jag fått till natten fungerar bättre dagtid.
Jag blir trött, kanske inte så lugn som jag velat, men tabletten hjälper mig att ligga till sängs och inte orka sitta uppe.
Egentligen känner jag mig inom, som professor Balthasar, han som gick runt när han tänkte, han gick och gick och gick.
Den typen av rastlöshet har jag i kroppen.
Svårt att få kroppen att slappna av och finna ro.
Tabletten hjälpte mig en aning så att jag i alla fall kunde ligga ner och låta helgen passera.
Till nätterna har jag på eget bevåg dubblat doserna.
Skit samma om jag egentligen inte borde gjort så, jag har inte legat vaken hela nätterna genom och blivit mer knäpp än jag redan känner mig.
Galenskapen kanske är nära, vem vet?

Nå Måndag idag.
Handläggaren på F-kassan bör vara åter efter sin semester.
Jag lämnade ju meddelande hos henne och bad henne ringa upp mig.
Så jag får se om hon gör det.

Kuratorn och Psyket då.
Tja jag lämnade tre meddelanden förra veckan på hennes telefonsvarare.
Hon borde höra av sig idag om hon jobbar.
Ingen annan från Psyket har hört av sig rörande mitt mående sen dom skickade in orosanmälan till soc.
Ganska märkligt.

Soc då.
Efter att jag pratat med kärringen, mycket rigid sådan som nästan väntade sig att jag under samtalet skulle skära handleden av mig har jag inte hört från mer under förra veckan.
Jag vet att hon ringde min X-make och var så otroligt orolig.
Jag vet att X-maken frågade ut Mini i Fredags om mig.
Och jag vet att han skulle ha en kontakt med soc-kärringen efter att han pratat med Mini.
Mer än så vet jag inte.
Väntar mig att det kommer något otrevligt därifrån i brevlådan i veckan.

Och företaget som skulle sätta om glasen på altanen dök inte upp förra veckan som sagts.
Kanske den här veckan då?
Det känns därute att det fattas två stora glas.
Det är inte lika varmt och behagligt där som det brukar vara.

Det känns som att mycket kommer att hända denna vecka.
Beslut kommer att fattas.
Förmodligen inga beslut som gynnar mig.
Jag ser inte fram emot veckan.
Jag har ingen gnista, ingen ork.
Jag känner mig dränerad på den lilla energi jag möjligen haft.
Min hjärna gör mig trött som aldrig stillar sig.
Jag har en djävulsk spänningshuvudvärk som är gräslig (känner stor sympati för de som lider av migrän).
Min kropp värker, nacken och axlarna är utav en annan värld.
Jag har ont i hjärtat.
Jag känner mig lätt illamående hela tiden.
Jag har en ångest som inte lämnar mig ifred ens en sekund.

Det är i det närmaste slut på skrället.

Önskar vi levde i en bättre och mjukare värld där man visar hänsyn, är empatisk och säger vackra ord till varandra.
Där det inte finns vare sig stress eller press.
Där man inte kör upp blåslampor i baken på människor.
Där alla får vara den dom är.
Frisk och arbetande.
Sjuk  och hemma.

Men den världen finns inte, det är bara önsketänkande.

Ha nu en bra början på nya veckan alla fina!

Kramen om! 



Ps. Kuratorn ringde ca 08.50 och ville boka in en tid i morgon.
- Jag sa men du, F-kassan då, det är ju sista dagen idag.
- Jaha ja men just det, då kan du komma kl 13.00 idag.
Och jag får ju göra det då men av någon anledning känns det inte speciellt bra.
Har hon helt missat F-kasse grejen hon varit så pådrivande om och lovat hjälpa mig med?
Det är ju t.o.m hon som har brevet från dom.
Jisses Amalia och hans lilla moster Rut!

9 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att du får samtalet idag ! Ha nu en så bra dag du kan

    Kramen om <3

    SvaraRadera
  2. Du har mycket att vänta på. Hoppas det blir bra beslut för dej. Håller tummarna!
    Kram 💜

    SvaraRadera
  3. Hur gick det hos kuratorn idag. Fick du någon hjälp med F-kassan ? Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag fick hjälp men om det hjälper vet jag inte.

      Kram

      Radera
  4. Men kära vän inte ska du få må så dåligt. Jag skulle vilja vara hos dig och ge dig lite tröst. Hoppas att det löser sig för dig och alt blir till det bästa. Stor Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack finaste du, det känns gott inom mig att läsa dina rader.

      Kram

      Radera
  5. Jag hoppas också på det bästa för dej. Det är du absolut värd söta du. Håller tummarna ☺️Kramisar

    SvaraRadera