lördag 17 september 2016

Besök...





Runt lunchtid så hörde Beda av sig och frågade om hon fick titta in.
Självklart sa jag och satte igång perkolatorn.
Kaffe ingår i vår umgängesform.
Vi satt oss på altanen och pratade.
Om högt och lågt.
Skrattade eller fnitzade som vi brukar säga.
Hade en trivsam timme.

Om det blir soligt väder idag så åker vi kanske ut med Greta (hennes jänkare) en sista tur innan hon ställs undan.
Men när jag tittar ut nu så ser det inte ut att bli något kalasväder men vem vet, klockan är ännu tidig så det kan ändra sig.

Nå gårdagen då.
Efter skolan så kom då Mini för att hämta sina saker.
Jag hade varit snäll och bäddat hans säng och vikit kläderna för att underlätta för honom.
Med sig hade han Maxi.
Å så härligt det var att träffa henne.
Jag fick en sån där stor och härligt varm kram av henne.
Jag skickade med äppelmoset som finaste Pappelino gjort till tjejerna.
Maxi fick ta med sig Midis låda oxå.

Det var roligt att träffa henne även om det bara var för en kort stund.
Så kramade jag Mini Hej Då!
Det känns alltid lika vemodigt även om jag vet att det bara är för en vecka.
Jag vill ha honom boende hos mig hela tiden.

Kuratorn ringde igår och hade bokat in tid med kommunen, så vi ska ha möte i slutet av September.
Hon lät helt okej på rösten, inte som när hon ringde häromdagen.
Jag är ju väldigt lyhörd (känslig) så jag märker minsta lilla tonfallsbyte när jag pratar med folk.

Så ringde även kvinnan från soc.
Nu har jag namnet som jag missade förra gången men det var rösten som gjorde att jag förstod att det var hon.
Hon undrade hur det var och om jag trodde/tyckte att Mini behöver extra stöd från dom.
Jag sa nej, det tycker jag inte.
Mini är en mycket jordad och lugn ung man och han mår inte dåligt.
Skulle han av någon anledning känna att han behöver prata med någon så finns det kurator på skolan att vända sig till.

Hon sa att hans pappa sagt samma sak och så sa hon att det var bra för Mini som både hade sin mamma och sin pappa som han har bra kontakt med och bra samtal med.
Ja sa ingenting, hummade typ bara.
Han har inte bra kontakt med sin far och dom pratar aldrig med varandra på något djupt sätt men men nåja, kvinnan får väl tro att det är så.

Så sa hon att hon lägger ner ärendet, det finns ingen anledning att vidare utreda det.
Tack så mycket sa jag och så la vi på luren.

Så summa summarum, nu slipper jag dom, slipper fundera över om det blir utredning och vad som i sådana fall kommer att hända.
Nu kan jag stryka ett streck över denna obehagliga upplevelse.
Fine!
Done!

Resten av dagen/kvällen häckade jag framför laptopen och såg play-tv tills klockan visade en anständig tid så jag kunde lägga mig.
Något särskilt Fredagsmys blev det inte.
Jag festade till det på Trocadero light.
Mycket god och välsmakande dryck.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!



12 kommentarer:

  1. Godmorgon! Kul att du fick besök o att Kuratorn ringde :) Det ordnar sej säkert!
    Ha en bra lördag

    Kram<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är alltid trevligt med besök, särskilt av Beda!

      Kram

      Radera
  2. Mulet väder är det hos mig just nu också. Så skönt för dig att Soc- utredningen är nedlagd. Hoppas att vädret är bra nog för en åktur för dig idag. Jänkare är härliga bilar:=)
    Stor Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev ingen åktur med jänkaren idag.
      Och lika så bra det så hiskeligt trött som jag känner mig.
      Å ja skönt att soc la sig!

      Kram

      Radera
  3. Hej på dig ...fick titta tillbaka på dina inlägg vad som hänt, och så rörigt med fk men betyder det att du måste söka nytt jobb? låter skönt att slippa soc och din son är väl så gammal att jag trodde intre dem blandade sig men har ju fel. Skönt att det är över alla fall. Låter som du får en fin lördag o vilket fint kök du har :) stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ganska så rörigt.
      Jo jag ska söka annat jobb (måste pga FK) samtidigt som jag kanske får arbetsträna på annat område inom kommunen som är min arbetsgivare.

      Kram

      Radera
  4. Skönt att soc la ner. Du har väldigt ändå...
    Trocadero det är minnen från ungdomen det... Undrar om det smakar som jag minns det...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Men så skönt att dom la ner ärendet. Skönt med ett bekymmer mindre. Bra med fina vänner som bryr sej. En Beda vän skulle alla ha :). Kramen till dej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är jätteskönt, så slipper jag grubbla på det.

      Kram

      Radera
  6. Härligt med besök och bra att soc la ner. Måste kännas skönt nu när du har så mycket annat att tänka på.
    Kram och hoppas du får en fin söndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns himmelskt skönt att soc la ner.
      Det har legat som ett ok på mina axlar.

      Kram

      Radera