onsdag 28 september 2016

Dagen efter ett möte...





Klockan är 15.00.
Det är eftermiddag och inte förrän nu har jag orkat starta upp min dator.
Jag tror att det var dumt att jag cyklade igår.
Jag har varit mer än risig idag, förkylningen tog ny fart.
Suck!

Nå mötet då.
Tja vad ska jag säga om det.
Bara mycket mer att grubbla över.
Omplaceringsutredningen jag blev erbjuden innehöll inga jobb jag kan söka då de flesta var inom vården, nåt lärarjobb samt ett typ mycket fysiskt krävande arbetet med röjsåg och liknande utomhus.

Så kan jag då inte söka något annat jobb så blir jag uppsagd.
Så det lär bli så.
Hon berättade om olika former av uppsägning man kan komma överens om.
Jag har ju varit anställd så länge att jag har 6 månader om jag blir uppsagd.
Då ska jag finnas till förfogande för arbetsgivaren, alltså jobba.
Man kan få ett avgångsvederlag, under den tiden behöver jag inte arbeta alls.
Så beror det förstås på vad dom erbjuder mig.
Någonstans mellan 2-4 månader verkar det handla om i sådana fall.
Hon skulle ringa mig när hon hade något att erbjuda så att jag får ännu mer att grubbla över.

Sen blev det bestämt att jag ska överklaga Försäkringskassans beslut.
Min kurator, som faktiskt var med på mötet, ska hjälpa mig.
Inte för att jag egentligen tror att det skulle fungera men prova kan man ju allt göra.

Nu har jag i alla fall två veckor på mig att fundera över omplaceringsutredningen, om jag vill gå genom det, vid nästa tillfälle vi ska ses får jag väl ytterligare tid på mig att fundera över uppsägning, avgångsvederlag, vilken form jag vill välja.

Jag är alltså i praktiken arbetslös och utan arbetsgivare inom kort.

Jag har alltså en hel del att fundera över och ingen speciellt hjälpsam hjärna.
Det snurrar så fort i den nu.
Jag har inget lugn där.
Tyvärr för i den här situationen hade det ju varit att föredra.

Så ser livet ut!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



6 kommentarer:

  1. Skönt att ha det avklarat och wow att kuratorn va med. 😉
    Hoppas du kommer fram till nåt som känns ok.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag med men det är svårt att ens tänka.

      Kram

      Radera
  2. Usch vilken jobbig sits du sitter i nu. Bra i alla fall att du överväger att överklaga Försäkringskassans beslut. Hoppas att du verkligen får hjälp av din kuratorn att färdigställa en överklagan i tid och att det inte blir i sista minuten som det blev med yttrandet till FK.
    Stor Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hoppas jag med, inte för att jag tror att överklagandet kommer att ge effekt mer att jag faktiskt provade.

      Kram

      Radera
  3. Känner som sagt igen cirkusen...tyvärr...jag överklagade FK och till slut fick jag rätt men bara efter att jag hittat en läkare som var känd för att skriva ett intyg på ett sånt sätt att FK inte kan backa....helt sjukt...hoppas det blir bra för dig i slutänden! Men snart, så här kan du ju inte ha det! Det fattar väl vem som helst...jag blir så jäkla arg på systemet. Egentligen är det systemet som borde gå i pension.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja cirkus är rätta namnet.
      Jag hoppas oxå att det blir bra för mig till slut.

      Kram

      Radera