tisdag 27 september 2016

Denna dag, ett möte...





Ja men idag gäller det.
När det kommer till information.
Tack och lov ska jag inte ta några beslut.
Inte idag i alla fall.
Får se hur lång tid jag får på mig att tänka.
Får även se om min kurator är med, som hon sagt.
Om det tror jag inte förrän jag sett det med egna ögon.
Nej, jag litar inte riktigt på kuratorn i dagsläget.
Hur kan man göra det efter sista månaden?

Funderar på om jag ska cykla in till byn eller om jag ska ta bussen.
Vet inte riktigt om jag egentligen orkar att cykla men det känns jobbigt att inte kunna ta mig hem direkt efter mötet och passa busstid.
Så jag tror nog att det får bli cykeln trots allt.

I går fick jag sällskap över lunchen.
Beda tittade in en stund.
Hon hade haft en dryg morgon.
Dödsfall på en av arbetsplatserna.
Sånt är alltid jobbigt.
När någon i unga år bara dör.
Så det blev en del prat om det och så lite annat.

Efter att Beda åkt satte jag mig vid datorn och tittade på några avsnitt av en serie jag ofta såg förr i tiden.
Så förberedde jag min och Minis middag.
Panerade skinkschnitzlar, skar potatisklyftor i bitar osv.
När jag panerar skinkschnitzlar så låter jag dom alltid ligga ett bra tag innan stekning så att paneringen sätter sig.
Nåväl, det blev en mycket god Måndagsmiddag även om Mini kom hem med en senare buss än tänkt.
Jag hann rädda maten från att bli katastrof.

Sen blev det lugna gatan för mig, fortsatte se serien och Mini satt och spelade vid sin dator.
Matteprovet blev flyttat så det behövdes inget akut plugga inför provet.
Jag gick och la mig tidigt och låg i sängen och lyssnade på kunskapskanalen innan jag somnade. 

Och nu så är det idag.
Och jag ska på möte med min arbetsgivare...
Och jag är fortfarande förkyld, hoppas jag inte smittar någon.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

16 kommentarer:

  1. Skönt att du inte behöver ta beslut idag. Kan va skönt att hinna tänka och låta det sjunka in.
    Maten lät jättegod.

    Krya på förkylningen. Du kan väl ge den till nån som är dum.😉😉 Förstår att du inte litar på kuratorn. Det skulle inte jag heller göra.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag behöver verkligen tid att fundera över.
      Kuratorn kom så jag vet inte nu vad jag ska tycka.

      Varm Kram!

      Radera
  2. God morgon vännen....låter halvt trist med ett möte o jag hoppas det går bra för dig att bara få ha lugn o ro låter skönt o visst fick jag nu en tid till vc tack gode gud...att det skall vara så svårt ...mysigt att du har din son hemma och jag önskar jag de detsamma ibland ...stor kram å lycka till på mötet ..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att din läkartid hjälpte dig, så du kommer att må bättre framöver!

      Kram

      Radera
  3. Godmorgon! Oj, så det låter trist med mötet...hoppas att det går bra nu då. Var in o se om LPA gjort ngt beslut än.icke. Så jag har mailat dit. Hoppas att det löser sej!
    Middagen lät sååå god :)
    Ha nu en fin dag

    Kramen om <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hopp om att du får ditt beslut så du slipper fundera.

      Kram

      Radera
  4. Så skönt det måste kännas att inte behöva ta några beslut idag. Skickar en krya på dej kram☺️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Dessan, det känns skönt, även om jag egentligen vet hur beslutet kommer att se ut.

      Kram

      Radera
  5. Hoppas att mötet går bra och att du får den tid för att tänka över beslutet som du behöver.

    Ha det gott!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag har fått tid att tänka över situationen men hjärnan är inte så samarbetsvillig som jag hade önskat och behövt.

      Kram

      Radera
  6. God morgon på dig ...hoppas du sovit bra å din dag blir bra nyfiken på hur det gick för dig i går ...hoppas bra! stor kram å fin dag

    SvaraRadera
  7. Bra att ha lite tid på dig att kunna fundera så allt blir till det bästa. Hoppas det gick bra på mötet och du kan få må bättre. Stor Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mötet gick bra men det är mycket att fundera över.

      Kram

      Radera
  8. Hoppas det gick bra på mötet! Tänker på dig Kram

    SvaraRadera