fredag 30 september 2016

Fredag igen...





Jaha, då är dagen kommen då min Mini växlar boende igen.
Så jag har en ensamvecka att se fram emot.
Dom är inte lika roliga som mammaveckorna.
Men det går.

Gårdagen var en riktigt härlig dag.
Beda tittade in på hennes lunch så det blev kaffe och en hel massa tjattrande.
Och skratt, jisses, fick rakt ont i magen.
Och som vanligt så uppfann vi helt nya ord.
Eftersom dom inte direkt är rumsrena väljer jag att inte skriva dom här i min blogg..hihi

Sen gjorde jag mig i ordning för bytrippen.
Och ja, det ösregnade givetvis.
Så det fick bli paraply och bussen.
Jag var duktig och gick direkt till Pressbyrån och bytte ut mitt reskort till ett nytt.
Bussen måste ju liksom hitta på nya kort så att det ska bli så krångligt som möjligt.
I sluttampen visade det sig att mitt nya fungerar precis som mitt gamla men då valde jag det enklaste utifrån mina behov som inte är så stora när det kommer till bussande.

Så mötte jag upp mina ungdomar.
Det var så härligt att träffa Midi och Midi.
Mini blev lite sen.
Nå Midi och Maxi fyller 22 resp 24 i år så dom är inga tonåringar längre.
Jag har bara en med Minis 17 år.
Däremot kallar jag alla tre för ungdomar.
Och det är ju flickorna om jag jämför med mig exempelvis.

Vi hade en trevlig middag på Subway.
För mig var det andra gången i mitt liv som jag åt där så jag har det inte för vana.
Vet att ungdomarna uppskattar stället så det var därför jag valde det.
Och det var gott, inte tu tal om det.

Efter middagen delade vi på oss.
Tjejerna skulle göra byn och springa i klädaffärer och Mini och jag drog oss så sakteliga mot bussen.
Jag gick in på buketten och köpte mig nya blomster till mitt köksfönster så nu har jag motat Olle i grind och tagit bort djungeln som växte där.
Blomsterna växte alltså ut över köksbordet så nej det var inte så snyggt.
Nu blev det mycket bättre, mer stilrent.

Vad jag ska göra med djungeln?
Just nu återfinns dom på bänken i biblioteket.
Funderar på om jag ska klippa ner dom eller helt enkelt hänga dom i amplar.
Nå jag får se vart tiden lider.

Mini och jag hade lite kvällsmys innan vi la oss.
Och nu är det som sagt Fredag!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. Godmorgon! Härligt med besök :) Ja o sen ungdomarna....jag kallar också våra för ungdomar fastän dom är 22, 20 & 18 :)
    Det ösregnade o blåste som bara vad här igår. Nu skiner solen :)
    Ha en finfin fredag

    Kramen om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är alltid härligt med besök!

      Kram

      Radera
  2. Låter hur skönt som helst :) ha det gott nu kram

    SvaraRadera
  3. En härlig dag blev det då, visst är det kul att va med barnen och så härligt att ha dom nära så ni kan träffas. Trevlig helg (trots ensamheten)
    och kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är underbart att ha barnen nära!

      Kram

      Radera
  4. Förstår att det blir lite långsamt en ensamvecka...Men allt går på något konstigt vis.

    Ja se bussar och kort. Alltid Äre nåt nytt dom hittar på. Nåt nytt jäkelskap man ska lära sig.

    Ja nu är det fredag och ha en trevlig sådan vetja.
    Kramen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja allt går, tom att byta och förstå det nya busskortet.

      Kram

      Radera