fredag 16 september 2016

Fredag och helg...





Har precis satt igång perkolatorn så mitt kaffe är snart klart.
Längtar efter den där första ljuvliga muggen.
Dagens bästa.

I dag är det Fredag och Mini växlar boende.
Så för mig blir den en ensam helg och vecka framöver.
Som vanligt så tycker jag att veckan med Mini gått alldeles för fort.
Men vi har haft det mysigt och pratat mycket med
varandra.

Vad jag ska ta mig för i helgen har jag inte den blekaste aning om?
Vad jag vill göra om det vore möjligt är att sova.
Jag är så in i nordens trött.
Veckorna som varit har tagit ut sin rätt på mig nu.
Ja jisses som det kan bli.

Gårdagen var lugn för mig.
Jag tvättade som jag brukar göra.
Hängde tvätten.
Jag hänger aldrig nere i tvättstugan, det blir en sån besynnerlig lukt åt kläderna om de torkar där.
Jag köpte för många år sedan sådana där hopfällbara tvättstreck som man viker ut och så rymmer det massor av tvätt.
Har två sådana som jag använder mig av.
Dessa får stå i vardagsrummet när jag tvättat.
Fungerar alldeles ypperligt och så doftar det så gott där när jag nyss hängt tvätt.

I övrigt gjorde jag inte så mycket mer.
Låg mycket i sängen, behövde min vila.
Sov en kort siesta på eftermiddagen.
Åt middag med Mini.
Diskade undan.
Och så gick timmarna tills det äntligen blev dax att göra kväll och lägga mig.

Nå  jag får se hur dagen artar sig.
Kuratorn  ringde inte igår så jag antar att det inte blivit någon inbokning av möte med kommunen.  
Får se om något händer under dagen.

Nästa vecka ska jag träffa min handläggare på AF och får då veta vad som kommer att krävas av mig månaderna framöver.
Förhoppningsvis blir det ett möte med kommunen oxå.
På Torsdag är det någon slags information om vården och att jobba inom den på AF.
Inte för att jag är intresserad men jag tänkte åka in och skriva in mig, bra att ha en aktivitet att redogöra för.
Jag lär väl måsta börja skicka in sånt till AF, vilka aktiviteter jag utfört och vilka jobb  jag sökt.
Kom på att jag aldrig skrivit en CV och det behövs väl när man söker jobb nuförtiden.
Oj så spännande det ska bli att skriva ett sådant, hur jag nu gör det?

Jag tror att jag får fråga min äldsta jänta, får för mig att hon kan sånt.

Nu får ni ha en underbar dag alla fina, må solen skina på er alla!

Kramen om!


4 kommentarer:

  1. Hoppas att helgen blir bra för dej!Här har vi nog lite soligt,men inte såå varmt..läst på fb o Insta att det har varit ganska varmt i söder.....men hos oss var det jätteblåsigt igår trots solen. Och idag är det runt 4 grader nu på morgonen...Vi bor väl så norrut..... Ha nu en bra fredag
    Kram, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helgen blir nog helt lugn för mig!

      Kram

      Radera
  2. Visst är det bra o trevligt att ha fina ungdomar som hjälper till när man behöver deras hjälp 😄 Tråkigt är det också när veckorna går så fort o man ska skiljas åt igen. Tomt blev det för oss också när vår son flög hem från Italien. Då fick vi rejäl hemlängtan :) Hoppas allt är så bra det kan med dej. Hoppas det går bra med cv skrivandet : ) många kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tyvärr går veckorna fort, det är alltid vemodigt att kramas Hej Då även om jag vet att det bara är för en vecka.

      Kram

      Radera