torsdag 22 september 2016

Godmorgon...






Idag har jag legat och latat mig i sängen.
Typ vägrade kliva upp.
Ibland har jag sådana morgnar.
Det går helt enkelt inte att ta sig ur sängen.

Inte för att det gör något.
Jag är ju ensam och behöver inte visa hänsyn till någon annan.
Sen tror jag att det kan ha med att göra att jag sent igår kväll fick "hjärtinfarktskänning".
Alltså en kraftig ångestattack.
Pratade med en väninna och hon tyckte att jag skulle åka in på akuten.
Hon pratade om sk tysta infarkter som många får.
Nå jag tror inte själv att det är något sånt, har ju haft såhär i flertalet år nu.
För mig är det ångest som manifesterar sig fysiskt i min kropp.
Å efteråt är jag förlamande trött några dagar.
Så gissningsvis var det därför jag inte tog mig ur sängen. 

Idag är det tungt och grått ute.
Jag hade ju funderat på att cykla i väg och göra handling nummer två men jag tror att det får bli i morgon istället.
Jag får främmande efter lunch så jag ska väl ägna tiden åt att fräscha till mig själv.
Det får bli en dusch och en hårtvätt.
Men jag ids inte lägga make up.
Han får ta mitt nakna oerhört vackra ansikte som gud skapade det.
Det är alltså en han som ska hälsa på.
Så jag får en trevlig eftermiddag och kväll.
Vara lite social ni vet.

Tro vad jag ska bjuda på för mat?
Det kom jag precis på, tänkte inte på det tidigare.
Hm, det får bli en djupdykning i frysen.
Jag kanske helt enkelt tar upp kotletter och sås som jag har färdigt i frysen.
Då behöver jag bara koka potäter till och fixa nån grönsak.
Hm, jag tror att det får bli så.
God mat med minsta möjliga ansträngning från min sida.

Tja så blir denna dag.
Om någon undrar vad jag minns från gårdagens möte så kan jag säga nada.
Jag kommer inte ens ihåg hur handläggaren såg ut.
Jag minns däremot att hon hade ett mycket rent skrivbord och att tangentbordet till datorn var svart.
Det är ju himla bra att komma ihåg, eller hur?
Men jag fick med mig en pärm med information och jag skrev ner en del punkter så jag får läsa det.
Men det tänker jag inte göra idag.
Huvudet spinner för mycket.
Idag ska jag bara försöka slappna av och så vara en smula social.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Följer dina inlägg som vanligt. Du har det tufft nu. "kramar om dig" om du nu vill det...och vet att jag tänker på dig. Hoppas det löser sig snart, denna otroligt underliga, knasiga cirkus som FK och arbetsförmedling ägnar sig åt.
    Ha en fin dag med ditt besök och här ska jag försöka få ihop ett inlägg i min blogg...haha...men vete sjutton om jag lyckas med det idag heller....
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kramar.
      Jag läser alltid dina inlägg med.

      Kram

      Radera
  2. Förstår att du är trött efter deras påhitt grrrrr men låter ju gott med din mat & att ha sällskap är ju inte fel om du orkar jag skall oxå lägga mig lite är trött efter en dålig natt varm kram

    SvaraRadera
  3. Jag har haft en vecka när komma ur sängen har varit dagens svåraste uppgift... Känner igen de där ångesthjärtattackerna, hade en sådan i veckan och är helt slut efteråt. Det gör så ONT!!! Hoppas ditt besök blev trevligt!

    SvaraRadera
  4. Kikar in & önskar dig en fin helg med massor av mys o god mat själv är det bara jobb på schemat kramen

    SvaraRadera
  5. Men så trevligt med herrbesök:) hoppas ni fick en trevlig kväll:)) Kramis

    SvaraRadera