fredag 23 september 2016

Hemskt mycket Hej...





Jaja men då sitter jag här vid min kära laptop ännu en dag.
Jag har varit vaken länge men inte startat upp datorn.
Jag har fortfarande sällskap här.
Just nu har han lagt omkull sig för att vila lite innan han går hem.
Själv klarar jag inte av det, att vila menar jag.
Har fortfarande handling nummer två kvar och jag behöver den lilla energi jag har för att fixa den.
Somnar jag nu är jag inte säker på att jag orkar cykla till affären.

Gårdagen då, super-duper-trevligt!
Att ha sällskap och för en gångs skull släppa alla tyngande tankar och bara slappna av är något jag borde göra oftare.
Jag var så avslappnad i går att jag var alldeles skakis i kroppen.
Det låter ju typ lite konstigt men jag insåg igår att jag konstant är stressad och spänd som en fiolsträng.
Så när jag slappnade av i kroppen blev den totalt helknäppt jätteskakis.
Men ändå på ett positivt sätt.

Och maten blev helt suveränt gott.
Jag hade som sagt tagit fram kotletter och underbar sås från frysen.
Jag kokade potatis till och så gjorde jag en helt underbar "sallad" på kokt broccoli, fetaost, finhackad rödlök och pressad vitlök.
Jisses vad gott det gifte sig med den ångkokta broccolin.
Som vanligt när det kommer till matlagning så presterar jag på topp.
Å det är ju så himla roligt att bjuda på mat som blir väldigt uppskattad.
Smicker fungerar på mig i sådana situationer...hihi

Idag är det Fredag och jag får hem min älskade Mini.
Ikväll ska vi liksom stor del av den svenska befolkningen, äta tacos.
Det var jättelänge sen sist jag gjorde det.
Mini är överlycklig då han älskar tacos.
För mig är det en väldigt enkel middag att göra.
Bara skära grönsaker och blanda till lite goda såser samt steka på köttfärs.
A peace of a cake liksom.
Men jag lägger ner hjärta i det ändå, skär grönsakerna med precision, smakar av olika såser, kokar ner köttfärsen så den blir smakrik.
Jag skulle tro att det blir någon form av efterrätt oxå.
Har inte bakat så det kanske rent av bara blir lite glass och chokladsås.
Chokladsåsen gör jag givetvis själv.

Jag riktigt längtar efter min underbara Mini nu.
Det var ju en hel vecka sen vi sågs.
Och nu får jag rå om honom en hel vecka igen.
Super-duper-bra!

Ha en underbar Fredag alla fina!

Kramen om!



6 kommentarer:

  1. Men så mysigt att få hem sonen. Förstår att du längtat efter honom, som jag längtat efter lillknodden våran på 1 år o 4 månader. :)) kul att du hade en super trevlig kväll i går. Det är du värd vännen. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är jättemysigt att ha honom här igen.
      Förstår att du längtar efter din lilla sötnos.

      Kram

      Radera
  2. Men oj så målande du beskriver måltiderna som väntar. Det vattnas i munnen på mig. Jag vill också ha! ;)
    Skönt att du kunnat slappna av. Känner igen den där sensationen av att inse hur spänd kroppen varit...en ovan känsla när man ständigt går omkring och är helspänd. Hoppas det blir fler sånt för dig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar.
      Ja det var skönt att för en eftermiddag och kväll kunna slappna av.
      Behöver mer sådana dagar.

      Kram

      Radera
  3. Skulle du kunna arbeta med någon form av matlagning kanske? Fattar inte hur du orkar engagera dig i maträtter och fixa med olika såser och dylikt. Det är ju energikrävande att stå i köket och greja. Du säger att orken inte finns och jag tror dig. Men hur orkat du fixa i köket med gourmet middagar?
    Kram Magdalena

    SvaraRadera