tisdag 20 september 2016

Katten, förkyld liksom...





Ja men då hälsar jag på i förkylningslandet då.
Är snuvig och har ont i halsen samt huvudvärk.
Ännu ingen feber som tur är.
Men halsen är skrovlig, kraxig och värker.
Näsan rinner.
Huvudet dunkar.

Kan inte minnas när jag sist var förkyld.
Har en egen teori om varför jag blivit det nu.
Förra veckans alla olika möten och en större uppsjö människor än jag normalt träffar.
Gissningsvis är det därför.
Eremiter träffar ytterst få människor, när dom väl gör det så...poff in i förkylningslandet.

Nu ligger jag inte för döden direkt men jag har två saker denna vecka jag måste göra, mötet med handläggaren på AF samt infomötet dagen efter.
Jag skulle gärna se att jag hade lite energi att tillgå då.
Nå men jag kan ju pigga på mig, har ju denna dag på mig.

I går satt jag en stund med mitt CV.
Jag blev nästan klar.
Lite svårt att veta hur långt bakåt jag ska sträcka mig bara.
Har en del frågor till handläggaren.
Å så det personliga brevet då.
Jisses så drygt det känns.
Måste läsa lite mer om det innan jag sätter igång.
Skriva och uttrycka mig kan jag ju men det kommer kännas som det inte är sanning om "jag ex skriver att jag är en glad och positiv kvinna som ex har en väldigt god organisationsförmåga" (sån jag var förr).
Kan ju knappast skriva att "jag är en djupt deprimerad kvinna med mycket låg kognitiv förmåga som inte klarar av fysiskt tunga insatser", eller?

Det känns som jag sitter på pottkanten och håller på att trilla av.  
Nå det blir säkert bra vart det lider.
Jag har i alla fall kommit en bit på det jag måste göra för att kunna söka jobb på rätt sätt.
Inser att jag knappt vet hur jag söker jobb längre.
Har ju varit anställd av kommunen sen början av 2000.
Inte fariken behövde jag CV och personliga brev då.
Jag var på AF då mitt år på komvux var över och jag hade nästan inga stämplingsdagar kvar.
Vi diskuterade hur jag ville jobba då jag hade tre barn jag inte ville slänga in på dagis eller fritids.
Då gav han mig ett nummer till chefen för hemtjänsten i närheten av där jag bor.

Jag ringde och frågade om dom behövde någon över sommaren.
Jag fick komma dit dagen efter och så hade jag vips ett jobb i hemtjänsten över sommaren.
En kvällstjänst.
I Augusti blev jag uppringd av en annan chef från ett annat område som hade hört att jag jobbade mycket bra och blev omtyckt på kort tid.
Hon erbjöd mig att komma och jobba hos dem och vips hade jag ett nytt arbete och jag blev kvar och jag blev tillsvidareanställd av kommunen.
Även detta en kvällstjänst.
Under dessa år har jag jobbat i fyra olika områden samt varit tjänstledig och jobbat som personlig assistent (även det inom kommunen).
Så jag gled in på ett bananskal kan man säga så det här med att söka jobb som man gör nuförtiden vet jag inget om.

I dag då.
Ja det får bli ännu en lugn dag.
Behöver kurera mig från förkylningen så att jag är piggare i morgon.
Mycket mer än så blir det inte.

Vad hittar ni på idag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!








8 kommentarer:

  1. Usch att vara förkyld..inte såå kul . Vi har ju varit allihop här tidigare..tog ungefär 1 vecka...bläh....Krya på dej nu finaste

    Ha en bra tisdag

    Kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det inte tar så lång tid för mig.

      Kram

      Radera
  2. Nej men vad trist att du skulle gå o bli sjuk. Men visst är det så...du träffade en massa människor o vips blir man sjuk. Så är detnärman går hemma..,som jag också gör, då är man mer mottaglig. Varma krya på dej kramar från mej :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nog är det tråkigt att bli förkyld men det går inte att göra något åt.
      Bara krya på mig.

      Kram

      Radera
  3. Men du är fast i kommunen? kan inte dem ordna nåt lätt jobb då? eller hur funkar det? så trist att du blivit förkyld men det kan väl vara så när man är ur balans ..hoppas det snart blir bättre så en stor krya på dig kram å trevlig kväll :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har skrivit ett inlägg om min situation.

      Tack, det blir en lugn kväll.

      Kram

      Radera