onsdag 14 september 2016

Luftaballong och möte...





Men se, en luftballong svävade över mitt hus under gårdagens kväll.
Oj så gärna jag hade suttit uppe i den.
Jag har alltid velat flyga luftballong men det har aldrig blivit av.
Har ni flugit luftballong?

I dag ska jag då på möte med kommunen.
Kommer att träffa en personalsekreterare (tror jag) som har hand om sjukskrivna.
Då får jag förhoppningsvis mer kött på benen för särskilt mycket information går inte att hitta.
Jag har ännu inte pratat med någon som hört talas om det förutom AF.

Kuratorn ringde igår under förmiddagen.
Jag berättade vad som hände i Måndags.
Hon tyckte att jag hade varit så himla stark som ringt alla samtal jag gjorde och gått på alla möten jag var tvungen att vara på.
Mitt svar blev;
- Vadå stark, jag hade ju inget val då det inte fanns någon att hjälpa mig.
Och jag blev ju tvungen att ta reda på hur jag skyddar min SGI.

Hon ska ringa i dag under förmiddagen och boka in en ny samtalstid till veckan.
Hon hade glömt sin kalender hemma så hon kunde inte göra det igår.
Beredningsmötet ska vara idag men på något vis så tycker jag nog att det känns meningslöst, som jag sa till kuratorn.
Det enda dom kan komma fram till är att jag ska arbeta, F-kassan har ju redan tagit sitt beslut och dom lär inte ändra det.
Men dom kommer kanske fram till en smidigare väg för mig att gå, vem vet?
Patienterna sitter inte med på ett sånt här möte.
Det gör AF, F-kassan, Soc, kurator, läkare och möjligen nån till.
I dessa möten diskuteras olika patienter, hur man bäst kan hjälpa dem  osv.
Nåja, jag får väl se till veckan vad som sagts.

Nå idag klev jag upp till en mycket dimmig värld
Dimman ligger så tät att det är svårt att se ut.
Tro vad det genererar för väder?
Mötet är inte förrän klockan 15.00 så jag har hela dagen på mig att göra ingenting på.
Jag känner att jag ännu inte slappnar av men förhoppningsvis kan det bli mer av den varan efter dagens möte.

Dagens middag blir återigen rester.
Mini åt på byn i går när han var där med Midi.
Så gårdagens tänkta middag blir dagens.
Så behöver jag inte laga mat idag heller.
Himla skönt särskilt då jag kommer hem sent.

Hoppas att ni får en härlig dag alla fina!

Kramen om!








8 kommentarer:

  1. Här skiner solen idag med :) Lite kyligt var det imorse...just nu ca 7 grader!
    Hoppas att det går bra på mötet
    Ha en bra dag

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt med sol, den har börjat skina här med.

      Kram

      Radera
  2. Precis så säger jag med när någon tycker jag är stark. Vad har jag för val...
    Fast jag håller med om att vi är starka när det behövs.
    Hoppas allt går bra idag.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Har aldrig åkt men är nyfiken :) ja precis duktig man gör det man är tvungen till som i ditt fall, vem annars liksom! lite fel sagt av henne va. Hoppas allt kommer gå din väg o att dem förstår din situation :/ annars vet jag inte....skönt slippa fixa mat själv blir det soppa i dag då jag jobbar kväll o inte gillar att äta mat...stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag håller tummarna hårt för att detta ska gå vägen.

      Kram

      Radera
  4. Hur gick mötet med kommunen ? Det skulle vara kul " tror jag " att åka luftballong. Har aldrig gjort det. Och vet inte om jag skulle våga att åka heller om det kom till kritan. Skönt att du har middagen klar redan =) Jag håller på att bli förkyld och just idag blir det bara Falukorv och potatismos till middag hos mig. Inte barnens favoritmat precis, men har inte energi nog stå och laga till någonting som tar lite tid att laga till... Så idag får de nöja sig med någonting simpelt. Du är kanske inte så stark ännu men desto modigare som har tagit tag i viktiga saker utan att få någon hjälp
    ( Trots att du nog hade behövt lite stöd/hjälp)

    Stor Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo mötet gick bra.
      Skriver ett inlägg i morgon om det.

      Potatismos och korv är väl dögott!

      Tack, tja jag kanske är modig som gjorde det jag gjorde.
      Och idag ansökte jag om bostadsbidrag, har haft det hängande över mig i flera veckor men inte orkat.

      Kram och ha en fin kväll!

      Radera