måndag 26 september 2016

Måndag..igen...






Tänka sig att helgen redan är över och att det är en ny vecka under uppsegling igen.
En vecka där jag har ett möte med min arbetsgivare.
Det mötet är i morgon.
På förmiddagen.

Hon ringde i Fredags för att berätta vad vi kommer att göra i morgon.
Som exempelvis gå genom alla lediga arbeten som finns just nu inom kommunen.
Fundera över en omplaceringsutredning.
Prata om vad som händer om det inte finns något arbete jag kan ta eller jag har kompetens för.
En eventuell uppsägning.
Hur det kan se ut.
Det finns tydligen olika alternativ.
Ett av dom innebär att man kan få ett avgångsvederlag.

Jag behöver inte ta ett enda beslut imorgon, ingenting jag behöver skriva under direkt.
Jag får ta med mig all information hem och sen själv fundera över hur jag vill gå vidare som.
Det är gissningsvis ganska så stora beslut jag kommer att måsta ta så jag behöver tid att fundera, väga allt mot varandra osv.
Å egentligen fungerar inte min hjärna optimalt idag för stora livsavvägande beslut.
Så det känns gruvsamt helt enkelt.

De här sista månaderna har varit lite väl händelserik för min utbrända hjärna.

Men det händer som sagt i morgon.
Idag har jag inget för mig.
Är fortfarande förkyld och hostan är fruktansvärd.
Men det känns ändå inte som jag har lust att kontakta läkare.
Vad kan en sån göra?
Jag går ju inte och har konstant feber.
Men några febertoppar har jag vissa dagar.
Jag är hängig i kroppen vilket är en naturlig följd.
Och ingen dör väl av en förkylning direkt!

Ute är det väldigt grinigt.
Det ligger fukt i luften.
Kanske blir det regn, vem vet?
Men det får regna hur mycket som helst, det skulle passa mitt mood alldeles utmärkt bra idag.

Nu ska jag bädda min säng och värma på en mugg kaffe.
Fortsätta hosta som en galning och låta dagen gå.
I eftermiddag så ska jag äta middag med min älskade Mini och sen ska han nog plugga för han har matteprov i morgon.
Får se om han behöver assistans av mig.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!




4 kommentarer:

  1. Bara jag läser jobb får jag ont i magen, ringde vc i dag men ingen tid, jag är ledsen över att dem inte tar mig på allvar jag orkar inte jag behöver hjälp liksom. Vill jobba men vad gör man när kroppen inte vill?? låter som du får en del att tänka på ...hoppas det blir till din egen fördel o låter som du får en fin dag kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas innerligt du får tid hos läkare och hjälp.

      Kram

      Radera
  2. Tycker den där influensan med hosta har gått ett bra tag nu. Inget vidare att hosta som en galning hela tiden. Ta det lugnt vännen...bli frisk innan du tar några beslut. Kan inte förstå att dom nödvändigtvis ska ha dej ut i arbetslivet, när dom vet hur du mår. Helt sjukt hur allt fungerar...eller inte fungerar. Hoppas du slipper ligga o grubbla över mötet hela natten nu. Lycka till söta du. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska inte ta några beslut nu, bara få en massa information.

      Kram

      Radera