torsdag 8 september 2016

Måste sova, jag är trött...





Har haft en vakennatt igen.
Tror att jag faktiskt fick sova hela 30 minuter innan jag vaknade och "gjorde" morgon.
Men var så trött att jag blev kvar i sängen hela natten i ett försök att kunna somna om.
Det gick givetvis inte.
Tänker att jag får gilla läget, det är som det är.

Att jag inte får sova kan ju oxå bero på att den nya kvällsmedicinen helt enkelt inte fungerar på mig.
Jag har två olika kombinationer till natten och i går kväll var det dags för 4 nätter med nya medicinen.
Tja vem vet?

Mina sömnbesvär blir jag aldrig klok på.
Ibland händer det att jag får sova skapligt flera nätter på raken (skapligt i min värld handlar om 4 timmar ungefär) och så är jag tillbaka på nattvakandet igen.
Jag tycker att kroppen borde vara så trött och utmattad att den ska sova men jag lägger tydligen in någon slags autopilot och så går det inte.

Det är inte konstigt att hjärndimman sällan lättar.
I morse har jag gått in i pallen i köket flera gånger.
Jag brukar ofta skära mig när jag ska laga mat eller bränna mig i ugnen eller på plattor.
Det har hänt att jag glömt grytlappar när jag ska ta ut något från ugnen.
Jag har ofta blåmärken på kroppen av att snubbla över möbler (som helt plötsligt bara står där) eller när jag går in i dörrkarmarna.
Ops var dörröppningen inte bredare än så!
Trappen ner från min lägenhet är livsfarlig för mig.
Jag har ramlat både nerför och uppför i den många gånger.
Cykeln är oxå ett riskmoment när jag är för "borta" i skallen, tydligen glömmer jag bort att man måste trampa när man cyklar, vilket resulterar i olyckor där min kropp far illa.
Ja det finns massor av situationer som förvärras av min hjärntrötthet.
Ibland är jag en fara för mig själv.

Tänk om F-kassan kunde se och förstå sånt!

Nåväl det är en ny dag.
Jag vet inte riktigt om jag helghandlar idag eller i morgon.
Jag avvaktar och ser hur jag känner mig.
I övrigt lär det inte hända en massa spännande saker hos mig.
Det lär bli en soft dag, känns som så i kropp och knopp.

Gårdagen var heller ingen särskilt spännande dag.
Jag lullade på för mig själv dagen lång.
Ringde Mini på kvällen för att påminna honom att han skulle ringa sin farmor och be om skjuts i morgon när han ska till mig.
Han hade inte glömt men heller inte ringt.
Så vi la på och så ringde han sin farmor, därefter ringde han upp mig och sa att farmor sagt att det var okej med skjuts.
Vi fortsatte att prata om annat en bra stund.
Ska bli härligt när han kommer i morgon för mammavecka.

Nåväl, ni får ha en toppendag alla fina!

Kramen om!


4 kommentarer:

  1. Oj, vad tråkigt att du inte kan sova. Jag har sovit skapligt i natt..nån inre klocka säger att det är morgon då klockan är runt 7....Oj, så mörkt det är på morgonen!
    Härligt att du får hem Mini :)
    Kramen om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är jobbigt när jag aldrig får till sömnen.

      Kram

      Radera
  2. Jag lider med dig såå jobbigt att inte få sova ...hoppas det löser sig i slutänden här är varmt i dag över 20 grader konstigt väder....förbannade fk kan dem inte låta dig få sjukersä framåt i tiden bara ....stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj du, det var varmt.
      Här har oxå varit hyggligt varmt men då på altanen.
      Det gassar ordentligt där.

      Kram

      Radera