onsdag 7 september 2016

Mitt i veckan...





Onsdag idag.
Halvvägs in i denna vecka.
Vädret ser skapligt ut.
Sol, lite moln men med stora delar blå himmel.
Köksfönstret står öppet så att jag kan andas in den friska luften.
Bredvid mig står kaffemuggen med nykokt kaffe.
Dagen har börjat som den brukar.

I går hade jag en ganska så hygglig dag.
Jag var ganska så trött förstås.
Men jag lyckades mota Olle i grind och inte grubbla så mycket på vad som ska hända framöver.
Jag tycker att jag gjorde det bra.
Dagen gick sin gilla gång.
Jag försökte sova siesta men misslyckades.
Jag såg ett avsnitt av en serie jag följer på play-tv.
En saligt glad och lycklig Midi ringde sent på eftermiddagen.
Hon satt på Arlanda och  väntade på flyget hem.
Resan till Ibiza blev himla lyckad och dom hade haft jätteskoj där.
Det var så härligt att höra glädjen i hennes röst.

Hon berättade att dom ringt från jobbet och hon har fått jobb September ut.
Hennes ungdomsjobb tog ju slut den 28 Augusti.
Så nu får hon hoppa in som vikarie.
Och då är det ju bra att få en rad att gå på så man vet hur man ska jobba.
Idag ska hon och Maxi på introduktion.
Båda flickorna ska läsa till Uska på distans.
För att få upp lönen så länge dom väljer att jobba inom vården.
Eftersom dom  jobbar i branschen så får dom validera bort ganska så mycket så utbildningen tar inte så lång tid för dem.
Jag önskar dom lycka till!

Dagens göranden blir inga stora projekt.
Jag ska cykla bort till närmsta butiken och köpa mjölk till kaffet.
Efter det tar jag dagen som den kommer.
Känner av en övermäktig trötthet som kapslat in min kropp och mitt sinne.
Behöver vila och vara still i tanken.
Så det ska jag än en dag försöka med.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Men va roligt för henne :) va skoj att dem läser samma yrke att validera är ju till stor fördel så klart , hoppas du får den vila du behöver. Jag har en liten stress inom mig ang jobb får se hur det blir ....stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan förstå din stress angående jobb, hoppas det går bra för dig när det är dags.

      Kram

      Radera