söndag 25 september 2016

Söndagsförmiddag...





Fotot togs när jag stod och väntade på mötet med min handläggare.
Vet inte riktigt vad dom "renoverat" längs den här vägen men den var full med finkornig vit sand och den där lilla traktorn körde ettrigt fram och tillbaka.

I dag är det Söndag.
För alltid den stora vilodagen.
Särskilt för mig som fortfarande är förkyld.
Den vill inte ge med sig, attans oxå.
Hostan som blivit är just nu det värsta, håller på och hostar upp hela innanmätet känns det som.

I går hade vi en fin dag, både jag och Mini.
Vi åt lång frukost och lång middag tillsammans och resten av tiden satt han vid sin dator och tjoade med sina vänner.
Precis som det ska vara om man är "lite" datanörd.

Vi åt tacos ännu en dag, mest för att Mini ville det.
Och igår hade jag mer matlust och kunde verkligen njuta av maten.
Mini skrattade när jag skulle ställa in allt i kylskåpet igen för efter gång nummer två så syntes det ändå inte som vi ätit så mycket.
Men så gjorde jag på nästan 1 kilo köttfärs och stora skålar som var rågade av grönsaker osv.
Jag kan som sagt inte laga mat "måttligt".
Och vi är ju bara två...

Idag funderar jag på att panera skinkschnitzel, göra egna klyftpotatisar, gröna ärter, sås och kryddsmör.
Men jag får höra vad Mini tycker om det, om han är sugen på det idag.
Eller om jag orkar...känner mig som sagt väldigt hängig.
Men det kanske ger sig med dagen.

Det är i alla fall ljuvligt skönt att ha Mini här.
Det är inte så att han får mig att må psykiskt bättre, mer så att det blir lite lättare att leva inom mig.
Våra samtal har alltid guldkant, jag älskar att sitta och prata med honom.
Han är en så klok ung man.
Det finns inget jag inte skulle göra för hans skull.
Å det i sig rimmar väl ganska illa med de suicidala tankarna jag bär på men dom finns i en helt annan del av mig.
Och fast man bär på suicidala tankar, kanske tom har en plan så innebär det inte att man gör slag i saken.

Men det är som sagt härligt att ha honom hos mig.
Nu ska jag duka upp frukost till oss.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


12 kommentarer:

  1. Lider med dig vännen ...men det glädjer mig att ni har det gott tillsammans :) låter gott med mat o jag kan tänka mig du gör god mat ...tanken är djup o det gör mig ledsen men jag har full förståelse för din situation Millan ..önskar dig en skön dag o hoppas den blir som du vill varm kram å ta hand om dig

    SvaraRadera
  2. Härligt att du och Mini fick en fin lördag!

    Blir riktigt sugen på schnitzel och ärtor när jag läser här. Vet inte varför men jag tycker det är så himla gott med gröna ärtor. Min dotter hatar ärtor så vi hade aldrig det i maten när hon bodde hemma men numera frossar jag ibland med massor av ärtor. Gott!

    Livet är värdefullt, vi har bara ett liv och vi vet inte vad morgondagen överraskar oss med. Jag läser mellan raderna att du har en del mörka tankar, men samtidigt läser jag att det finns en hel del ljus mitt ibland allt det mörka. När jag känner mig nere brukar jag lyssna på Lalehs, Colors - texten är så ljus. Kan vara värt ett försök om du inte redan provat?

    Styrkekramar och ljus till dig kära bloggvän!


    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset,har aldrig lyssnat på den låten!.

      Varm Kram

      Radera
  3. Hej igen! Något märkligt är det med kommentarsfunktionen eftersom jag fyllt i mitt namn men av någon anledning står det ändå anonym i avsändarfältet. Kanske du känner igen mitt sätt att uttrycka mig men vill bara förtydliga att det är Christina Karlsson som kommenterat.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland kan ju blogspot/blogger bete sig underligt åt.
      Har dock inte hört någon annan ha samma problem.

      Men jag förstod att det var du som skrev fast det stod under anonym.
      Du vet Laleh!

      Kram

      Radera
  4. Så kul att ha honom hos dig och vilken god mat ni ätit, det är inte fel med tacos, mums. Jag skickar en stor kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja varje vecka jag har honom känns alltid extra speciell.
      Mini älskar tacos så det passar honom bra.

      Kram

      Radera
  5. Låter som en riktigt mysig helg trots den envisa förkylningen som du har fått. Ha nu en fin kväll. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tyvärr är förkylningen envis men det går ändå.

      Kram

      Radera
  6. Vilken tur att ni har varandra att mysa med. Barnen/ungdomarna kan vara nog så energikickar:) Hoppas förkylningen ger med sig snart vännen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är tur att vi har varandra.

      Kram

      Radera