tisdag 13 september 2016

Tidig morgon...





Här sitter jag, vaken och redo för dagen.
Eller inte särskilt redo, jag är dyngslut på sen gårdagen.
Trodde jag skulle få sova länge, länge men så blev det inte.
Jag gjorde morgon 03.15.
Försökte somna om men det gick inte.
Jag får ta en siesta senare idag (om jag nu kan lyckas med det).

När jag kom hem igår efter alla möten så fanns det inte så mycket kvar av mig.
Jag var som en urvriden trasa.
Värk i kropp och knopp.
Rörigare än rörigast i huvudet.
Men med en något lättare känsla inom.

Jag hade då varit på läkarmöte (han sjukskrev mig året ut), hämtat papper på kommunen samt anmält mig som arbetssökande på AF.
Nu har jag räddat min SGI så F-kassan har inget att anmärka på om det vid ett senare tillfälle blir så jag har kontakt med dem igen.

På Onsdag ska jag alltså träffa en från kommunen och göra ansökan om denna "sjuklön" ingen har hört talas om (kan det vara något nytt?).
Jag håller tummarna hårt för att det faktiskt går genom.
Nästa vecka har jag möte med min handläggare på AF.
Då ska vi tydligen prata om hur detta ska gå till som, vilka krav jag kommer att ha osv.
I det ämnet är jag totalt novis, har inte stått som arbetssökande sen tja början av 2000 kanske.
Jag hade indirekt kontakt med dom när jag hade min rehabilitering (som inte lyckades) för några år sedan men det är det enda.

I går talade jag även in ett meddelande till kuratorn att jag vill (om hon nu blir frisk) att hon ringer till mig innan beredningsmötet på Onsdag.
Får se hur det blir med det, men jag hoppas att hon hör av sig, under förutsättning att hon jobbar förstås.

Nå väl hemma så hann jag knappt komma innanför dörren så kom Mini hem från skolan.
Vi dukade fram rester sen i Lördags så det blev den helstekta fläskfilén med attiraljer till.
Det var så ljuvligt gott med mat för jag hade inte gjort annat än druckit kaffe tidigare under dagen.
Vi satt och pratade om hur dagen hade varit.
Jag diskade undan.
Mini blev tvungen att lägga sig en stund och vila ner maten men jag kunde inte det.
Hjärnan spann för mycket.
Pratade med Älskade E i stället och så såg jag nåt program på play-tv.

Så var kvällen slut och jag gjorde natt.
Och sömnen blev ju som den blev men, men.

Idag är jag planlös.
Tänker inte gå utanför dörren.
Behöver vila mig, återhämta mig en smula.
Ta det lugnt.

Mini ska på byn med Midi efter skolan.
Han kommer alltså hem senare.
Så jag har en del tid att klura över middagsmat.
Vet inte om jag orkar men jag kom på att jag har en pastagratäng i frysen jag lagade till sist han var hos mig.
Den kan jag alltid ta fram.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!




8 kommentarer:

  1. Nu har jag skrivit ett inlägg :) Hoppas att allt ordnar sej nu! Jobbigt detdär...jag vet inte alls när jag får nåt beslut...ska kolla med datorn senare i veckan...börjar det inte komma så mailar jag dit...Gjorde ju det förra hösten o då fick jag ju lite fortare. Har ingen inkomst alls denna månad!Man tycker ju att det inte skulle ta såå länge då det är en fortsättning!
    Kram på dej <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det inte tar så lång tid för dig innan beslutet kommer.

      Kram

      Radera
  2. Jag är glad för din skull att det gick bra hos läkaren och att du har en chans till sjuklön =) Har inte heller hört talas om att man kan få sjuklön en längre tid. Vet att man kan få sjuklön i minst 7 - 15 dagar som anställd. Men så mycket mer än så vet jag inte om sjuklön. Synd att din kurator har varit sjuk när du som bäst har behövt få tag i henne. Du gör klokt i att vila upp dig inför Onsdagen. Då du ska få hjälp med ansökan.
    Kram! Och ha det bäst ♥

    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är lika vis som du när det gäller sjuklön.
      Får se i morgon när jag får reda på mer än jag vet nu.

      Kram

      Radera
  3. Låter ju som det kan bli bra ändå, ja så mycket man inte vet om något i fall man blir utförsäkrad tex som i ditt fall....håller tummen skönt att få vila dig i dag här skall bli uppåt 25-26 grader ha ha som sommar stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte blivit utförsäkrad, jag har bara inte rätt till sjukpenning nu.
      Låter konstigt men så är det!

      Kram

      Radera
  4. Det kan fort bli fel i huvudet med sömnen när nåt har hänt under dagen . Mycket intryck o händelser att ta in menar jag. Skönt att du får vila till året slut så länge. Styrke kramar från mej 💕

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det har nog med det att göra skulle jag tro.
      Jag hoppas ansökan godtas så det blir så.

      Kram

      Radera