torsdag 29 september 2016

Torsdag...





Ett foto på gårkvällens fantastiska himmel.
Den brann, otroligt vackert var den.
Å jag gillar himmelen.

Idag är det Torsdag.
Minis sista dag/kväll hos mig.
Vi har bestämt att mötas upp på byn efter skolan.
Vi ska äta på Subway.
Och inte bara han och jag, flickorna ska oxå vara med.
Känns jättemysigt, det var ett tag sedan vi sågs allihop.
Så idag behöver jag inte laga mat.
Och det är bra för jag har ingen riktig ork.
Förkylningen och skallen tär.
Energin tryter.

I går kom jag lite mer igång efter 15 snåret.
Jag skalade potatis och gjorde mos.
Till det grillade jag kabanoss och så en sallad med fetaost.
Ketchup, senap, rostad lök och smörgåsgurka serverades för den som ville ha.
Efter maten gick Mini och la sig, han var lite trött.
Och jag tog hand om disken.

Sen blev kvällen lugn, tittade bla på Hela Sverige Bakar.
Såg det hos nån bloggare att dom startat upp en ny säsong.
Mini och jag tog en kvällsfika och så blev vi sittande länge och pratade.
Han har haft KRIS dagar på skolan och jag fick veta vad dom fått göra på räddningstjänsten som höll i en av dagarna.

Och så pratade vi om annat.
I helgen ska dom till Ikea i Umeå.
Där finns en stor galleria oxå med massor av butiker.
Han ska kolla om han hittar skor.
Vilka jag ska bidra en slant till.
Himla bra med Swish, hittar han något så Swishar jag över pengar.
Mycket enkelt, jag gillar Swish.
Fast jag måste vara jättefokuserad så jag skickar till rätt person..hihi

I övrigt så försöker jag fundera över sista mötet med arbetsgivaren men det går inge vidare bra.
Hjärnan vill inte samarbeta.
Det är som ett hoptrasslat garnnystan med massor av trådar att följa  men det blir stopp hela tiden för att jag måste trassla tråden rätt genom nystanet för att komma vidare.
Mon djö.

Ha det bäst  nu alla fina!

Kramen om!






4 kommentarer:

  1. Hoppas att du får det trevligt med dina ungdomar! Såna dagar behövs

    kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, vi hade det jättetrevligt.

      Kram

      Radera
  2. Oj fullt upp :) mysigt att äta ute med dina tonåringar :) förstår att hjärnan inte är med dig :( vi hade det fint i går :) kram å fin dag till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara en tonåring och det är Mini.
      Midi och Maxi har passerat 20 med flera år nu. *L*

      Kram

      Radera