fredag 2 september 2016

Ungefär...





...01.57 gjorde jag morgon.
Sen har jag legat och grubblat över meningen med livet.
Kom inte fram till något svar.

Jag höll Mini sällskap vid hans frukost och nu har han gått till bussen.
Hans far hämtar honom direkt efter skolan så han kommer hit tidigt för att hämta sina saker.
Hoppas vid gud att x-maken sköter sig och inte vräker ur sig en massa onödigt  tjafs till Mini så det blir jobbigt för honom.
Som sagt så litar jag inte på den där karln för fem öre.
Men jag ber till högre makter att det blir lugnt för Mini.

Kuratorn ringde inte i går heller.
Fortfarande sjuk antar jag.
Får se om hon hör av sig idag.
En vän till mig tyckte att jag ska ringa min handläggare och fråga om jag kan få några extra dagar att lämna in synpunkter på då kuratorn varit sjuk och jag inte hunnit träffa henne. 
Jag får väl prova och se om det eventuellt går.

Företaget som skulle fixa glasrutorna ute på altanen har inte kommit.
Så jag väntar på det med.
I går kom det några små skurar så jag la presenning över soffan jag har där det nu inte sitter några fönster.
Vill ju inte blöta ner soffan då den är i tyg.

Så vänta, vänta och vänta är vad jag gör.
Ingen som borde höra av sig till mig gör det.
Känns som att jag jobbar i rejäl motvind just nu.

Gårdagen var lugn förutom mitt eget mående.
Fruktansvärd huvudvärk och kroppsvärk.
Jag stressvettades som en galning, det bara dröp om mig och håret var konstant genomblött.
Jag var alldeles skakis, hade ont i hjärtat och mellan skulderbladen i ryggen.
Massor av ångest.
Golvet gungade under mig.
Och hjärnan var i det närmsta helt nollad.
Tänk så underbart härligt det är när man känner sig stressad och pressad.
Så mycket spänning i kroppen det ger.
Å då ingen rolig spänning...

Jag får se hur denna dag blir.
Solen skiner i vart fall så det är vackert väder.
Luften är krispig.
Temperaturen ligger på 9 grader.
Å det är Fredag och helg.

Ja så är det med det!

Ha en underbar dag alla fina!

Kramen om!






6 kommentarer:

  1. Här regnar det idag igen! Ja, det är ju inte bra då du inte kan sova. Jag har inte heller sovit så bra i natt. Men idag mår jag nog bättre, så vi ska tro det håller i sej :)
    Ha en fin fredag
    Kram på dej <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, här har solen skinit hela dagen!

      Kram

      Radera
  2. Det är nog en bra ide att ringa din handläggare och be om mera tid för ett yttrande. Ha en så bra fredag som du bara kan :)
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå nu gick ju inte det.
      Handläggaren hade semester, återkommer Måndag.
      Den man akut kunde ringa till satt i sammanträde och kunde ej nås.
      Jag ringde handläggaren igen och talade in ett meddelande, får se om hon ringer mig Måndag morgon.
      Det liksom går troll i det här...

      Kram

      Radera
  3. Jobbigt att du inte kan sova. Tankarna blir så mycket jobbigare på natten tycker jag.
    Hoppas du får lite mer tid på dej.
    Ha en sån bra kväll det går. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är grymt jobbigt att inte kunna sova.
      Idag lyckades jag dock med en stunds siesta.
      Vilket var välbehövligt!

      Kram

      Radera