lördag 3 september 2016

Utfrågning...





Sitter här i  köket även denna morgon.
Ensam i lägenheten.
Mini saknas mig.

I går så ringde jag min handläggare på F-kassan.
Men vet ni vad, hon hade semester och återkommer Måndag morgon.
Hm, det var inte vad jag tänkt mig.
Handläggaren uppgav ett telefonnummer man kunde ringa om det var akut.
Testade även det men den personen satt i sammanträde och gick inte att nå.
Puh liksom.
Ringde upp min handläggare igen och pratade in ett kanske oredigt meddelande med en önskan att hon ringer mig Måndag morgon.
Får se om hon gör det.

Kuratorn hörde inte av sig så hon blev väl sjuk hela veckan kan jag tro.
Talade in ett meddelande igen på hennes telefonsvarare sent i går eftermiddag.

Mini kom efter skolan och berättade att pappa ställt en massa frågor till honom om mig.
Hur jag betedde mig mot honom?
Hur "närvarade" jag var när Mini är hos mig?
Vad vi brukar göra?
Om jag drack alkohol, ofta, mycket?
Om Mini trivdes att vara hos mig?
Hur Mini mådde?
Vad  jag gjorde de veckor jag inte har Mini?
Om liknande har hänt tidigare, att jag haft suicidala tankar eller skadat mig själv?
Osv

Mini sa att det ringde i pappas telefon så utfrågningen slutade.
Han berättade hur han hade svarat .
Skakade på huvudet då pappan tydligen sagt till soc-kärringen att han och Mini hade en bra relation och pratade mycket med varandra.
Somliga av frågorna blev vad han visste, som att jag nästan aldrig dricker alkohol, att han trivs hos mig, att vi har det bra tillsammans, vad jag brukar göra för hans skull när han är hos mig, att vi umgås och pratar mycket, har filmhelger ibland, att han inte visste exakt vad jag gjorde mina ensamveckor men han trodde att jag inte var så aktiv då, var mer slut på, och på det sista svarade han att han inte visste.
Utfrågningen lär ha fortsatt när han satte sig i bilen igen.

I alla fall så var soc-kärringen så himla orolig.
Å han skulle tydligen ringa henne efter utfrågningen av Mini.
Så vad han lyckas kollra ihop nu vet i f-n.
Det kan bli exakt vad som helst.
Som jag skrivit tidigare så litar jag inte alls på honom.

Å vet ni vad, idag på morgonen åker han och hans fästmö till Spanien på en veckas semester så Mini bor där på egen hand.
Nu vet jag att han ser fram emot att vara själv, det är bättre än när de alla är hemma, säger han till mig i alla fall och jag har ingen anledning att tvivla på hans ord.
Jag tänker wow, superpappan gör som vanligt, utgår från sig själv!

Resten av kvällen var jag ganska off.
Hade kraftig ångest och kände mig helt slut på.
Jag la mig tidigt och på eget bevåg dubblade jag sömnmedicinen för jag kände att jag inte orkade med någon vakennatt.
Å tro det eller ej, jag har fått sova hyggligt bra i natt.
Inte för att jag känner mig alert nu när jag sitter uppe men känslan av att sovit lite mer än vanligt känns god.

Vad dagen bär i sitt sköte vet jag ej men tror att jag kommer tillbringa den i sängen.
Känns som att orken för annat inte finns.

Hoppas ni får en strålande dag alla fina!

Kramen om!







               

12 kommentarer:

  1. Men jösses pappan borde väl sätta sonen först när han är där. Att planera så han är hemma då. Helt galet...
    Skönt att du fått sova lite mer inatt.
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo man kan ju göra på olika sätt.
      Min X-make tänkte alltid på mitt eget bästa när han gick an på mig.
      Nu tänker han förmodligen på Minis bästa när han lämnar honom ensam hela veckan han ska vara hos honom.
      Man blir aldrig klok på vissa människor.

      Kram

      Radera
  2. Det är för jäkligt att du ska behöver råka ut för en orosanmälan när du samtidigt försöker tampas med FK också. Du har verkligen stått pall för mycket.
    Jag tror att vem som helst som kan läsa din blogg märker att du i alla lägen sätter dina barn främst. Så det borde soc också komma fram till tycker jag så småningom. Men det är väl så att man aldrig blir riktigt klok på hur en del människor tänker eller kanske mer rätt, inte tänker alls. (Gäller både soc, FK också) Hoppas du får telefonsamtal både från FK och kuratorn på Måndag.
    Kämpa på! Vi är många på din sida. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas givetvis att det ska komma fram att jag alltid sätter barnen främst men man vet ju aldrig hur pass mycket dom lyssnat till X-maken just för tillfället, han är duktig på att manipulera så det blir som han vill.

      Och ja det är väl mycket för mig nu.
      Alldeles för mycket!

      Kram

      Radera
  3. Hej på dig ..länge sedan men nu är jag tillbaka :) ..asså är han dum i huvudet? förlåt utrycket men vad håller han på med?? kan han lämna honom hemma själv? det borde soc veta då ...han vet nog att ni har det så bra o kanske vill förstöra det ...eller vad ...fy sätter sig själv först ..han kunde rest när han var hos dig ju ...hoppas allt löser sig för dig vännen stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen hem.

      Min X-make kan alltid göra vad han vill utan repressalier, tyvärr.
      Orkar inte ens tänka på honom i nuläget.

      Kram

      Radera
  4. Ja vad säger man. Vissa människor tänker alltid på sig själva i första läget precis som du säger och förvånansvärt många kommer undan med det också. Otroligt och väldigt tragiskt! Du har det kämpigt nu men försök och hänga i, du har många på din sida som nån skrev! Men jag undrar var alla människor är från myndigheterna som ska vara hos dig?????? Har de tuppat av allihop?? Ibland undrar jag hur det står till i vårt land...verkar som allt håller på att kollapsa....Stor kram till dig!!

    SvaraRadera
  5. Men vad är det som händer...det finns folk till allt. Hur kan han planera så att åka iväg den veckan...är det inte viktigare att va med sitt barn ?
    Och fråga ut om dig....han verkar vara fel på. Stor Kram från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han gör som alltid som han vill.
      Mini står inte högst på hans prioriteringslista.
      Att han frågade ut Mini rörande mig kom från soc-tanten som kontaktat honom.
      Han skulle vidarebefordra Minis svar till henne.
      Du kan ha läst att psyket skickade en orosanmälan till soc efter mitt sammanbrott förra veckan då jag var väldigt suicidal i tanken.
      Så detta kommer av det.
      Suck!

      Kram

      Radera
  6. Tycker att du har lite mycket runt omkring dej just nu. Trist att allt ska köra ihop sej😖Tänker på dej Millan. Sköt om dej . Kramen

    SvaraRadera