fredag 9 september 2016

Vad är det med alla dessa fjärilar...



Googlad bild



Strax över en månads tid har jag haft besök av otaliga fjärilar i mitt hem.
Eftersom jag oftast har fönster och altandörren öppen är det så att säga fritt fram.
Jag är van vid påhälsningar av getingar och flugor men inte av fjärilar.
Dom sitter högt uppe på väggen mot taket lite här och där.
När jag petar på dom lever dom och flyger och sätter sig någon annan stans.
Å så dör dom lite överallt.
Har hittat döda fjärilar i nästan alla mina rum i lägenheten.
Jag fattar nada.

Är det en otrolig fjärilssommar i år eller vad kan det vara?
Någon annan som haft det liknande hemmavid?

I dag är det i vart fall Fredag.
Min bästa vecka är på uppgång.
Mini kommer hem till mig i eftermiddag.
Hans farmor skjutsar honom då fadern fortfarande är i Spanien.
Det ska bli så mysigt att få rå om honom igen.
I går pratade jag två gånger med honom.
Första gången ringde jag.
Andra gången ringde han.
Den stackarn hade somnat på eftermiddagen och sovit tre timmar på raken.
Kanske inte så bra då det vore en födel att komma i säng på kvällen eftersom det är skola dagen efter.
Det blev en sen middag hos honom, han lagade mat medans vi pratade.

Vi bestämde att jag ska laga till en köttfärspaj idag till vår middag.
Det blir riktig Fredagsmys.
Jag gör en paj med tacoinfluenser.
Tog fram köttfärs från frysen igår kväll så den har tinat i kylskåpet över natten.
Härligt att bara kunna ta fram ur frysen.
Där har jag alltid lite vad som helst i matväg.

I går fick jag sms av Beda.
Hon undrade om det var okej att titta in på hennes lunch.
Jag sa absolut.
Så kaffet var precis klart när hennes bil svängde in på gården.
Vi tog med kaffet ut på altanen.
Det var riktigt varmt där trots att det fortfarande saknas två fönster.
Som vanligt blev det en massa skratt och skoj.
Å jag inser att med henne kan jag skratta även om jag rent psykiskt är jättedeppad och borta.
Det där skrattet gör att det för en stund inte känns lika illa.
Lite befriande.
Och så sägs ju skratt förlänga livet.
Är det så vill jag att mitt fortsatta liv blir bättre än vad det är nu.

Om några timmar ska jag cykla in till byn och helghandla.
Det är inte så mycket som behövs egentligen, lite mer mjölk, bröd, pålägg samt lite annat.
Men jag måste ju ändå cykla iväg oavsett kassen blir lätt eller tung på affären.
Men när jag kommer hem sen så har jag helg.
Ska förbereda inför middagen så att jag bara behöver montera ihop pajen när Mini kommer.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



8 kommentarer:

  1. Härinne har vi inte fjärilar....men det finns massor därute!Skönt med väninnebesök :) Jag var på lunchdejt med bästa väninnan igår
    Skönt att du får hem Mini :)
    Ha en härlig fredag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt med lunchdejter och väninnor.

      Kram och ha en fin dag!

      Radera
  2. Fjärilarna kan vara en symbolik = ett tecken på något/någon förändring i din livssituation. Med så många fjärilar som du haft på besök tänker jag genast på glädje, frihet, kreativitet. På många sätt våga söka efter och uttrycka livsglädje igen!
    Enträgna besök av fjärilar kan också vara hälsningar från andevärlden, av någon avliden som du kände väl.

    Skönt för dig att få ha Mini hos dig igen =) Det är viktigt att få skratta och ha roligt ibland. Helst högt och bullrigt, hi hi...
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nog har det hänt saker i mitt liv på sistone men det har ju inte varit av gott tycker jag i alla fall.
      Jag kanske borde försöka känna mer glädje, frihet och vara mer kreativ än jag är hur jag nu ska orka det.

      Jag har ofta besök av andevärlden, de har aldrig tidigare visats sig i form av fjärilar men vem vet?

      Kram och ha en fin dag!

      Radera
  3. Åh jag tänker på det bara vara jag skriver, har liksom förknippat det med min mamma som då är borta att det är hon som kommer på besök ....eller pappa jag gillar fjärilar köpte halsband och en keramik i Grekland ...dom är ju så vackra ...skönt för dig att få hem honom så det blir nog en fin helg för dig vännen stor kram till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ett minne att du gjorde ett inlägg om det en gång.

      Ja det känns härligt att få hem Mini!
      Längtar!

      Kram

      Radera
  4. Skönt med Mini-vecka igen, så du får annat att tänka på.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp det är skönt men tyvärr blir det inte lugnt i skallen alls denna helg!

      Kram

      Radera