måndag 3 oktober 2016

Ånyo en Måndag och en samarbetsovillig hjärna...





Hösten är verkligen här.
Ute är det kyligt och krispigt men när solen visar sig är det en skön värme.
Det är högt i tak igen.
Förr om åren älskade jag hösten, nuförtiden är jag inte säker på att jag fortfarande gör det.
Hösten har fått mig så deprimerad under många, många år.
Att något så vackert kan få en att må så dåligt rent psykiskt.
Jag vill försöka vara med och se alla färgskiftningar hösten erbjuder men jag har förmågan att missa dom helt.
Det är som att jag egentligen inte "ser" när jag är ute.
Eller jag ser utan att jag sen minns att jag gjort det.
Låter skumt, jag vet men det är lite svårt att förklara.

Jag har i helgen en och annan gång försökt tänka på kommunen, arbete,  uppsägning, avgångsvederlag, överklagande,  AF osv.
Men det går liksom inte.
Hela jag bara stänger av och hjärnan känns tom, helt utan en enda tanke.
Vad fasiken gör jag när hjärnan inte vill samarbeta med mig?
Jag kan inte ens tänka fördelar kontra nackdelar just för tillfället.
Jag önskar att någon annan kunde tänka i klarhet för mig.
Men jag känner ingen sådan.
De  flesta skulle lägga sina egna värderingar i tänkandet, deras egen syn på arbete osv så det skulle inte kunna bli vad som vore bäst för mig.
Det känns som inte ens kuratorn kan göra det.
Jag vet liksom vad hon egentligen tänker.
Svår sits tycker jag att det är, jag önskar att jag hade sluppit detta och det hade jag ju gjort om inte F-kassan dragit in min sjukpenning.
Suck!

I dag ska jag i vart fall gå in på AF;s sida på nätet och lämna in min aktivitetsrapport.
Man har mellan den 1-14 i månaden att göra det.
Har skrivit i min agenda att jag ska göra det denna dag så är det gjort sen.
Skulle ju kunna vara lätt att glömma bort då jag faktiskt inte får pengar därifrån (via fack eller aktivitetsstöd).

Dagen då?
Som vanligt när jag är ensam så ligger den öppen.
Idag har jag inga planer mer än fortsätta bråka med min förkylning som aldrig vill ge sig.
Har märkt att så fort jag haft möte så har den blivit sämre.

I morgon har jag tid hos Kuratorn.
Får se om det blir av.
Om det blir av ska vi ju tydligen jobba på ett överklagande.
Själv undrar jag om det verkligen blir professionellt.
Alltså hur det lägges fram.
Man kan ju inte gärna skriva för hands för att ta som ett exempel.
Men nåja, det får morgondagen visa mig.
Har till den 12 November på mig innan  den ska vara inne.
Förutom överklagandet är det mening att vi ska hinna prata om kommunen och allt jag inte kunnat tänka på sen jag var på sista mötet.
Får se om det hinns med.
Men det är morgondagens bekymmer.

I dag är en helt annan dag!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!







10 kommentarer:

  1. Hoppas att måndagen blir bra o att förkylningen blir bättre
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att det är tufft just nu. Kan tänka mig att det är påfrestande och att du försöker överleva och bara hålla huvudet ovanför ytan just nu. Du har ju fullt upp att bara ta hand om dig själv liksom. Att du då också måste ta itu med allt annat för att livet ska fortsätta fungera brukar vara enormt energikrävande. Vilket inte många förstår. Du skulle ha haft någon (förutom kuratorn) att bolla dina tankar med när du befinner dig i den sits du gör. Att ensam sitta och försöka lösa(besluta) om saker och ting när hjärnan och kroppen strejkar brukar vara rätt så meningslöst. Man fungerar så när man är sjuk.
    Jag gillar våren och sommaren bäst. Hösten är inte heller min favoritårstid. Gillar inte kylan och mörkret, halkan och snön som brukar komma. Och om man har otur så kommer snön väldigt tidigt här uppe. Jag hoppas att snön och halkan dröjer denna höst. Stor Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt, det är inte lätt utan väldigt påfrestande.
      Förhoppningsvis finns en bra lösning för mig framöver.

      Kram

      Radera
  3. Låter lite rörigt hoppas allt löser sig, ja du jag skall själv dra in kurator nu för att se hur o varför jag mår som jag gör. Hoppas det löser sig o att du får en fin dag med allt kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är rörigt.
      Hoppas du får en bra kurator vännen som kan hjälpa dig med ditt mående.

      Kram

      Radera
  4. Kan verkligen förstå att det känns tungt för dej nu. Säger samma...hoppas verkligen att allt blir till det bästa för dej. Tänker på dej. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag med.
      Tack för tanken!

      Kram

      Radera
  5. Kikar in & säger god morgon hoppas du får en fin dag kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, du var uppe tidigt idag!

      Kram

      Radera