onsdag 19 oktober 2016

Arla morgonstund och lite gnäll...





Klockan är bara runt 05.30.
Jag har redan hunnit vara ute på en halvtimmes cykeltur.
Behövde frisk luft.
Nu väntar jag på att kaffet ska gå klart så jag kan avnjuta dagens första mugg.
Den mest ljuvliga varje morgon.
Ni skulle känna den härliga aromen som sprider sig i mitt lilla kök.

Sömnen i natt har inte varit särskilt givande.
Hamnade i det där tranceliknande tillståndet då jag varken sover eller är riktigt vaken.
Det börjar bli en ovana nu som jag inte känner mig nöjd med.

Gårdagen var lugn.
Så vitt jag kan komma på pratade jag bara en gång i mobilen.
En väninna som ringde och frågade efter ett telefonnummer.
Kunde tyvärr inte hjälpa henne.
Det var tystnad som gällde, hade ingen lust att prata med någon.
Låg mycket i sängen och så tittade jag på SAHC.
Har  börjat från början och är nu inne i fjärde säsongen.
Det är ett sätt att fördriva tiden då jag inte orkar med annat.

Idag funderar jag på att riva ut sängkläder och bädda rent.
Både i min och Minis säng.
Det är lite för tidigt ännu för att gå ner i källaren och starta en tvätt så jag får vackert vänta några timmar.

I övrigt så känner jag mig fortfarande vilsen, trött, hopplös.
Jag har nog ännu inte mentalt landat i beslutet som togs tidigare veckan.
Det känns helkonstigt att inte längre ha en arbetsgivare bakom mig.
Gjorde jag rätt som skrev på papperen?
Hade jag något annat val än att göra det?
Svaret Nej är återkommande på alla dom grubblerierna.
Jag är inte arg på kommunen för att det blivit som det blivit däremot tycker jag att det känns som ett hån att säga att dom gjort allt dom kunnat för mig.

De jag däremot är förbaskad på är F-kassan.
Tycker att dom förstört mycket för mig genom att dra in min sjukpenning.
Hade dom inte gjort så hade jag fortfarande haft min arbetsgivare bakom ryggen.
Jag hade sluppit dom sista månadernas helvetiska kval.
Jag hade sluppit stånga mig blodig för att orka ringa alla samtal jag varit tvungen att göra, boka möten och gå på möten som tärt otroligt mycket.
Det hade ju varit riktigt trevligt om min överklagan går genom så jag kan knäppa dom på näsan..heh

Nu ska jag riva ut sängkläder och vänta på lämplig tid för att tvätta.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen  om!



4 kommentarer:

  1. God morgon vännen...ja ibland vaknar man tidigt men om man kan lägga sig en stund på dagen är det ok. Skönt med frisk luft här är gråväder ja jag förstår att du har många tankar, men du har ju tagit ett beslut som är bäst för dig, jag tycker fk är för jävliga dem skrämmer en att vara sjuk ...jag hoppas av hela mitt hjärta att det kommer bli bra för dig :) drick kaffet o ha det gott det gör jag med stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har det oxå varit gråväder idag, dock inte i morse när jag tog min cykeltur.

      Kram

      Radera
  2. Jisses, ute och cyklar i ottan...det är inte illa! :)
    Hoppas verkligen överklagan går igenom så du kan knäppa FK på näsan. Det är inte klokt som de kan förstöra människors liv. Förstår också att du har många tankar om du gjorde rätt men jag tror det var det enda du kunde göra. Som sagt, samma sak hände för mig och det blev för mig ett bra val. Även om det sved då och jag hade en massa olika känslor.
    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att det är ganska skönt att gå en promenad eller ta en cykeltur så tidigt på morgonen då jag vet att jag i princip är ensam ute.
      Nu händer det inte så himla ofta men ibland.

      Kram

      Radera