torsdag 20 oktober 2016

Det går troll i huset...





Bjuder på en foto föreställande Benny och Lenny and the trollorkester.
Dom är fenomenala på att jamma loss där i vardagsrummets bokhylla som dom står i.
Och dom brukar få med sig de andra trollen oxå.
Det svänger ordentligt när dom är på det humöret.

Jag älskar troll.
Man skulle kunna säga att jag samlar på dem men jag har inte köpt en enda på egen hand.
Alla jag har är fådda troll.
Alla har sin betydelse för mig, när jag fick dom och av vem.
Jag har ingen superstor samling, bara runt 40-50 stycken.
De flesta får plats i bokhyllan i vardagsrummet men några är så stora att dom får stå på golvet.

Barn som hälsar på mig har alltid varit väldigt fascinerad över mina troll men det kan ha göra med att jag alltid lyfte upp dem i famnen och berätta olika historier om trollen som står i bokhyllan. 
Så varje gång dom hälsat på har dom tagit mig i handen och gått in till vardagsrummet för att se och höra de små historierna jag berättade.
Så var det även med mina egna barn när dom var liten.

Så det går definitivt troll i mitt hus.
Saker försvinner.
Saker återfinns på helt fel ställen.
Saker byter plats osv.
Men jag tror inte det är trollens fel.
Nope det tror jag verkligen inte.

Det har helt andra anledningar men man brukar ju uttrycka sig så när mycket händer som inte borde hända.

Samlar ni på nåt speciellt?

Nå över till annat.
Jag fick lunchbesök av Beda igår.
Hade kaffet klart precis när hon klev innanför dörren.
Vi  satt ute på altanen en stund men sen fick vi vackert gå in och sätta oss i köket då jag började frysa.
Som vanligt var det en trivsam stund.

Sen fortsatte jag se SATC.
Är inne på 5;e säsongen nu så jag har jobbat på bra.
Nu sitter jag inte helt fastlimmad  framför laptopen.
Jag brukar ha ett korsord bredvid mig som tar precis lika mycket av min uppmärksamhet.
Eftermiddagen innehöll en siesta.
Mycket skönt.

Så hämtade jag posten och se där låg en kallelse till ett läkarbesök.
Så vad kan det tänkas handla om?
Medicin?
Jag har ingen aning.
Det är inte förrän 21 November så det är ju ett bra tag dit.

I dag funderar jag på om jag ska cykla bort till Kvantum och göra en yttepytte helghandling.
Har inte många kronor på kontot.
Suck!
Men nästa vecka rullar pengar in igen.

Kan inte riktigt bestämma mig för om jag orkar idag eller om jag ska spara det tills i morgon bitti.
Jag lär märka.
Vips kanske jag får för mig att det ska ske idag.

Det var förresten underbart ljuvligt att lägga mig i en renbäddad säng igår kväll.
Men det är det ju alltid!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!








6 kommentarer:

  1. God morgon ...he he ja du jag har oxå 2 små troll sådana från tuggumimaskiner, låter som du gillar serien ;) jag kollade filmen i går 1 av 2 så kanske ser jag den andra idag. Hoppas du får en fin dag stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har alltid gillar SATC.
      Men det var länge sedan jag såg serien.

      Kram

      Radera
  2. Jag samlade på kossor förr. Hade hela köket fullt. Men det har jag slutat med. Det blev så plottrigt. Vill ha rena ytor nu istället.

    Skönt med en liten siesta på dagen.

    Ha en bra torsdag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan förstå att det känns plottrigt om man har för många saker.
      Jag har mina samlade i bokhyllan så det stör inte.

      Kram

      Radera
  3. Så är det med döskallar för mig. De flesta har jag fått i present, jag tror jag bara köpt en enda skalle till mig själv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läckert med döskallar men har inga själv.

      Kram

      Radera