söndag 16 oktober 2016

Drömlikt tillstånd...






En ny dag har grytt.
Denna gång en Söndag.
Som vanligt är det en vilodag för mig.
Så är alla Söndagar.
Hihi nå jag har ju egentligen fler vilodagar än så men denna är alltid bestämd att vara det.

Natten har varit mer än konstig.
Tog de nyaste tabletterna igår kväll.
Kallar dom fortfarande de nyaste även om jag provat att äta dem flertalet månader nu.
Nå de fungerar fortfarande inte så bra.
Fick sova ca 2 1/2 timme på raken.
Under den tiden gick jag in och ur drömmar.
Resten av natten efter 01.30 så var jag som i ett drömlikt tillstånd där jag inte kunde röra mig, inte heller kliva upp.
Varken plingvaken eller sovandes.
Det var en mycket konstigt, näst intill obehaglig känsla.

Drömmarna då;


  • Jag sitter med representanten från min arbetsgivare. Hon har en hel lunta papper där det står en hel massa information och hon kräver att jag ska läsa genom den direkt och sen skriva under. Jag ber att få ta hem papperen så att jag kan läsa genom dem i lugn och ro men det går hon inte med på. Skriver jag inte under papperen direkt får jag gå på studs, då blir jag uppsagd med omedelbar verkan och utan avgångsvederlag. Vaknade till och var alldeles genomsvettig med skyhög puls.
  • Jag och min x-make bor under samma tak. Jag kan inte direkt avgöra om vi har en relation eller om vi bor ihop för barnens skull. Han säger att vi ska gå på affären och handla. Jag blir jättenervös eftersom jag inte har mycket kvar på kontot. Oroar mig för att han vill att jag ska betala och sen få ett rysligt utbrott då jag säger att jag inte kan. Vaknar upp med tårar som rinner nerför kinderna och är jättespänd i kroppen. Känner mig fullkomligt dränerad.
  • Jag ligger och sover och så blir jag väckt av min mobil. Det är min finaste Pappelinos fästmö som ringer. Hon är helt hysterisk och får knappt fram ett ord. Hon gråter hejdlöst men lyckas till slut klämma ur sig att Pappelino är död.  Jag vaknar storgråtande med maximal ångest.
  • Jag har varit in till byn och handlat. När jag kommer hem får jag en riktigt kuslig känsla. Tittar mig omkring och ser att alla mina krukväxter har dött. Jag försöker finna en förklaring men förstår verkligen ingenting. Jag börjar få andningssvårigheter och faller ihop på golvet. Det är likt en astmaattack blandat med mina panikångestattacker a la hjärtinfarkt. Vaknar upp och hyperventilerar.
  • Jag ligger i mitt sovrum och tittar på tv. Helt plötsligt så hör jag hur någon låser upp min dörr och går in i lägenheten. Jag blir konfunderad, undrar vem det kan vara. Går in till köket och så ser jag min hyresvärds dotter med son. Jag frågar vad dom gör i min lägenhet. Hon svarar att sonen hade nyckelknippan och sprang upp till mig och låste upp dörren. Jag blir ganska så upprörd, säger att hon absolut inte får ha min dörrnyckel på sin nyckelknippa. Nyckeln ska förvaras nere hos värdfolket. Hon tittar oförstående på mig och säger att det här gjorde väl inte så mycket, det var ju bara hennes 4 åriga son som fick för sig att låsa upp dörren. Jag tittar skarpt på henne och säger att det kanske är dags att uppfostra sonen till att veta vad som är rätt och fel. Vaknar upp ur drömmen och känner mig väldigt irriterad, spänd och upprörd.

Ja så kan en helt vanlig natt gå till i det här huset.
Vissa av drömmarna förstår jag, andra är heltokiga.
Jag vet ju att man ska se drömmar symboliskt.
Att man bearbetar vakentidens händelser och tankar i drömriket.
Men så vitt jag kan minnas brukar jag inte ha multipla drömmar.
Det är konstigt i sig.
Eller så är det så och jag bara minns den senaste.

I vilket fall som helst så har natten varit underlig.
Jag känner mig både tom och fylld av känslor på en och samma gång.
Jag känner mig spänd i kroppen, trött och orkeslös.
Det är tydligen jobbigt att försöka sova.    

Vilken tur att det är Söndag så jag kan vila hela dagen lång.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


6 kommentarer:

  1. God morgon ...men fy vilken dröm den kan ju ta död på vem som förstår att du behöver vila :) sova är ju så viktigt men vad gör man? stor kram å ha det fint denna dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sova är viktigt men min kropp tycks inte förstå det.

      Kram

      Radera
  2. Ja du dagarna blir så tungrodda när man inte får sova ordentligt.
    Mardrömmarna du har beror helt klart på stress på grund av att du har något ouppklarat som ligger och gnager. Död i en dröm betyder ofta ”pånyttfödelse”. Så i slutändan (när värsta kaoset som är just nu för dig ordnat till sig) kommer nog allt att sluta till det bästa för dig.
    Stor Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen att det är så.
      Att allt blir till det bästa och att jag får möjlighet till lugn och ro utan stress och press.

      Kram

      Radera
  3. Jisses vad många drömmar på en och samma gång...låter ju orimligt jobbigt.

    SvaraRadera