söndag 30 oktober 2016

En eterfri dag...





Igår hade jag en eterfri dag.
Det var riktigt skönt så jag tror att jag kör på denna dag med.
Efter att jag publicerat detta inlägg förstås.
Jag tittar in till er bloggare jag brukar läsa i morgon.
Då får jag läsa ikapp mig och bli del av världen igen.

Det är väl kanske min eremitkänsla som spökar.
Ibland vill jag bara stänga ute omvärlden, inte delta i den.
Jag har t.om mobilen på ljudlöst vilket jag aldrig brukar ha i vanliga fall.
Det är riktigt skönt det med.
Kollade av mobilen i går eftermiddag och såg att min finaste Pappelino ringt.
Men jag ringde inte tillbaka.
Ville spara min röst till ett annat tillfälle.

Vad gjorde jag då hela dagen?
Ingenting speciellt.
Jag tittade på Ur Samtiden på Kunskapskanalen, det var trevliga samtal med författare från Bokmässan 2016.
Jag kikade på ett korsord.
Jag försökte läsa några rader i en bok men det gick inte så bra.
Jag mediterade, körde en genomgående avslappningsövning.
Det var inte så lätt att stilla mitt inre men jag försökte i alla fall.

Idag fortsätter jag att inte göra något speciellt.
Jag publicerar detta inlägg och sen stänger jag ner laptopen.
Så vi ses i morgon.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


8 kommentarer:

  1. sådär blir det ibland jag känner samma med mobilen jag vill bara stänga den :) ha en fin dag kramen kom åter i morgon :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du får en fin o lugn söndag
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kikar in för att önska dej en fin dag då idag :) Kram

    SvaraRadera
  4. Här skiner solen just nu :)Hoppas att du får en fin måndag
    Kram

    SvaraRadera