fredag 14 oktober 2016

Fredag och gårdagens besök...





Idag är det Fredag igen.
Mini växlar boende.
Han blir hämtad utanför skolan när han slutar och så åker dom direkt hit för att packa ihop hans saker och sen är det bye, bye för en veckas tid.
Dom här Fredagarna känns sällan roliga.
Jag vet ju redan innan hur tomt och öde det blir här utan honom.
Men nå det kanske blir en förändring en vacker dag och jag får ha honom hos mig hela tiden.

I går fick jag besök av Beda. 
Härliga impulsiva- smått ilskna- lätt till skratt- Beda.
Humöret var inte på topp när hon klev innanför dörren.
Nån kollega hon retat upp sig på eller egentligen hur illa somligt sköts om, slöseri osv.
Jag gav henne möjligheten att vräka ur sig allt.
Det gjorde hon och efter det så kunde vi dricka vårt kaffe i lugn och ro.
Vi satt ute på altanen och njöt av solskenet som var även om temperaturen inte var så hög.

Å efter allt allvar så började vi skratta.
Hon skrattade så hon fick kramp i mellangärdet åt mina "fläskfötter".
Alltså inte så att jag har fläskfötter, jag skulle berätta om en man som livnärde sig på grisfötter över jularna.
Så jag säger alltså fläskfötter och sen bröt vi ihop av skratt.
Vi kom ju på fler sätt att använda ordet på.

Vilka galenpannor vi är.
Och så härligt det är att kunna vara det tillsammans.
Oavsett hur jag mår får hon mig alltid att skratta.
Och vise versa.

En vän som är värd sin vikt i guld!

Mini kom hem efter skolan.
Vi åt tillsammans.
Sen tog han itu med det som skulle tvättas och jag gick ner och startade maskinen.
Hängde när den gått klart och nu doftar det ljuvligt av nytvättat ivardagsrummet.

Vi tog en kvällsfika tillsammans.
Gör alltid det på Torsdagskvällen.
Mös och pratade.
Kramades sen god natt och så var den dagen över.

Idag är en annan dag, Fredag.
Jag ska cykla bort till närmsta affären snart och köpa mjölk till mitt kaffe.
Särskilt mycket mer behöver jag inte under mina ensamma veckor.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!




8 kommentarer:

  1. God morgon ..jag har förstått att hon är en frisk fläkt, kul för er att ni har skoj tillsammans :) ser mysigt ut på din altan :) alltid trist då barnen lämnar men hoppas du får en fin helg oavsett kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är härligt med en så fin vän och jo jag gillar min altan.
      Den är stor och härlig.

      Kram

      Radera
  2. Härligt med besök :)Har hunnit till stan med syrran samt o handla.Nu hemma. Det blir Janssons Frestelse till mat idag o ikv blir det nog pizza :)
    Ha en bra fortsättning på fredagen
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å så gott med Janssons Frestelse.
      Måste jag komma ihåg att göra någon gång.

      Kram

      Radera
  3. Härligt vara galenpanna hihi.

    Ha en trevlig fin fredag och helg nu.
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen värt jättemycket att ha en sån vän! Jag har också några som jag kan vara helt mig själv med och vi kan vara både allvarliga och barnsliga. Tur att vi har det för det gör livet så mycket lättare! Över huvud taget humor...en viktig egenskap och jag är glad för att jag har den i mig.
    Veckorna går verkligen i raketfart och jag förstår inte när jag ska hinna blogga....haha...det kanske är ett gott tecken i mitt fall? Nja, det blir nog mer när vädret blir riktigt mörkt, kallt och uselt. Men än så länge är ju dagarna rätt soliga men något kalla.
    Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst är det underbart men såna människor, som accepterar en som man är.
      Och som man kan skratta tillsammans med.
      Här har det blivit mörkare och dessutom mycket kallare, brr.

      Kram

      Radera