fredag 28 oktober 2016

Gårdagens mysmiddag...





Kaffet har strax gått klart så jag får mig morgonens första gudomliga mugg.
Somliga kallar oljan för det svarta guldet, jag kallar kaffet det.
Kan inte tänka mig ett bättre sätt att starta upp dagen på.
Å så är det Fredag.
Mini växlar boende så jag blir mol allena en vecka framöver.
Det är som det ska vara.

I går cyklade jag alltså in till affären redan före 07.00.
Dom hade nyöppnat när jag parkerade min cykel utanför affären.
Jag gick i lugn och ro och handlade.
Hade tänkt vara måttlig men jag glömmer så lätt av det.
Det blev tre pinfulla kassar samt min stora trunk jag brukar ha på pakethållaren.
Cyklade med stor försiktighet hem.
Är livrädd att göra ånyo en vurpa och det skulle kunna vara lätt hänt när man har cykeln så fullastad.
Men jag klarade mig.

Väl hemma packade jag in alla matvaror där de hör hemma.
Och sen ställde jag mig i duschen och tvagade min kropp samt tvättade mitt hår.

Dagen flöt på och så blev det dax att gå till bussen.
Mini och jag möttes upp.
Vi funderade på vart vi skulle äta och så bestämde vi oss för att gå till restaurangen som fotot i mitt inlägg visar.
Där är jättemysigt.
Och sån tur jag hade, mina tjejer var på stan så dom slöt upp och vips så hade vi en synnerligen trivsam middag tillsammans.
Det var superlyckat.
Jag gick till bussen med en mycket angenäm känsla inom.

När vi åter var på hemmaplan så samlade Mini ihop sin tvätt och jag likaså.
Så gick jag ner i källaren och startade tvättmaskinen.
Hängde tvätten på tork när den gått klar och sen omfamnade den stora tröttheten mig.
Det enda jag gjorde var att prata en stund med Beda och sen såg jag några trevliga dokumentärer på laptopen (Cleopatra, Farao Ramses samt Bloody Mary Tudor).

Det var synnerligen ljuvligt att göra kväll och natta mig.
Det var en mycket bra dag, en sån dag som jag bäddar in i mitt hjärta.

I dag är en annan dag, som sagt, en Fredag.
Jag har köpt mig en Allers så jag har en del korsord att kika på i helgen.
Jag tar dagarna som dom kommer.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!




14 kommentarer:

  1. God morgon ..låter ju mysigt inte för ofta jag äter ute heller, men ibland så är det gott visst är vårt kaffe nr 1 på morgonen :) ha en fin dag o mys på kram

    SvaraRadera
  2. Va mysigt du haft med dina barn. DET blir nåt att plocka fram ur minnet är det behövs.

    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir det verkligen.
      Kan behövas under tunga, mörka och kalla vinterdagar.

      Kram

      Radera
  3. Godmorgon!
    Såå mysigt det låter :)
    Ha nu en härlig lördag o helg

    Kram

    SvaraRadera
  4. hej ...hoppas allt är bra med dig vännen kram å fin lördag

    SvaraRadera
  5. Första kaffet på morron är det bästa på hela dagen, jag håller med. Vilken mysigt dag med dina barn, härligt att träffa alla tillsammans och äta ute.
    Ha en skön lördag och stor kram.

    SvaraRadera
  6. Godmorgon!
    Jag dricker också min första kopp kaffe. Hela gatan utanför ser ut att sova och jag njuter av svart kaffe.

    Önskar dig en fin söndag!
    Kram Christina

    SvaraRadera
  7. Kaffe bara måste man ju ha på morgonkvisten. Det svarta guldet JAAA,.

    Ha en härlig dag å KRAM

    SvaraRadera