lördag 8 oktober 2016

Gårdagens tjejmiddag...





Bara för att jag skulle ha tjejmiddag så ansträngde jag mig aningens.
Det blev dusch och hårtvätt.
Och sen hårfix och lätt makeup.
Så jag kom på att fota ögonblicket då jag faktiskt ser helt normal ut.
Det är ju inte särskilt ofta jag gör till mig, ser mer hipp ut.
Det ni ser på dagens foto blev resultatet av ansträngningen.

Vi hade det jättetrevligt under middagen.
Alla goa skratt, alla galenskaper, alla samtal från högt till lågt, ja allt flöt på så smidigt.
Det är åratal sen vi sågs alla fyra tillsammans under en hel kväll.
Kan knappt minnas när det kan ha varit.
Snart 10 år sedan typ.
Så det var dags och vi bestämde att vi fortsättningsvis ska ses.
Nästa gång blir det hos någon annan.

När vi sa Hej Då satte jag mig i köket och andades ut.
Tack och lov diskade jag bort medans dom fortfarande var kvar så jag behövde inte slita med det.

Mini och jag tog en sen fika så vi hann prata lite.
Han höll sig som undan under tjejmiddagen, vilket jag förstår.

Å så blev det natti natti för mig.
Det kändes att jag lagat mycket mat samt haft socialt umgänge runt 6 timmar.
Jag var helslut.
Men inte kunde jag somna särskilt snabbt, det tog tid att varva ner, gå genom alla tankar osv.

Idag är jag mer än gruvligt trött men det är Lördag och jag behöver inte göra många knop om jag inte vill.
Det var en trevlig gårkväll och den förödande tröttheten efteråt får jag bara acceptera.
Det är så det blir.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


8 kommentarer:

  1. Vad trevligt det låter med tjejmiddag :) En sån planeras här med. Men inte just nu då bästa väninnan G:s mamma somnat in. Kanske i november?? Ja, det får vi se. På måndag är det tjejträff kl 18. Kanske jag far på den
    Ha en trevlig lördag

    Kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är roligt att kunna ses under avslappnande former.

      Kram

      Radera
  2. Vad fin du var på fotot =)
    vad mysigt att ni fick till en tjejmiddag som blev lyckad.
    Önskar dig en lugn och bra lördag!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, piffar så sällan till mig så när jag väl gör det känner jag knappt igen mig själv.

      Kram

      Radera
  3. Scrollade ner & såg min fråga o svar tack ....:) men va trevligt med en tjejmiddag och att ni hade kul tvivlar jag inte på :) ja här är det som det är men jag skall nog ta mig fram :) är ju öm o så efter att jag föll och sen tog det 1 timme mer så en stor op med andra ord ....kram fina du så fin du är o klippt av dig håret ser jag kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var roligt.
      Tråkigt att du gick och ramlade mitt i allt.
      Hoppas det blir bättre fort.

      Kram

      Radera
  4. Kul med tjejmiddag. Vilket fint kort på dej! ☺
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var väldigt roligt och tack så mycket!

      Kram

      Radera