torsdag 27 oktober 2016

Godmorgon...





Idag är det Torsdag.
Jag sitter i köket och dricker mitt morgonkaffe.
Om en liten stund ska jag cykla iväg och handla inne i byn.
Den affären jag ska på öppnar klockan 07.00.
Sånt gillar jag för då är det inte så mycket folk i affären så jag i lugn och ro kan handla de matvaror jag behöver.

Efter handlingen blir det vila.
Och sen dusch och hårtvätt.
Jag ska åka in till byn i eftermiddag och möta upp Mini efter skolan.
Vi ska unna oss en bit mat ute.
Än så länge har vi inte bestämt oss för vart vi ska äta.       
Det får vi se i eftermiddag.

När vi kommer hem så blir det tvätt.
Jag tvättar ju alltid på Torsdagar när jag har Mini.

I går var jag riktigt duktig.
Jag vek ihop sängkläderna och la in dom i linneskåpet.
Tror ni jag kom på hur man lättast viker dra-på lakanen?
Nope, fick gå ut på youtube och titta.

Sen tog jag ett härligt fotbad och filade fötterna fina.
Det var jättelänge sen sist, kan inte ens minnas när det kan ha varit.
Skönt var det i vart fall även om vattnet till en början var så hett att jag knappt tordes   
stoppa ner fötterna.

Vid lunchtid så tittade Beda in på en kopp kaffe och en massa surr.
Det blev en del prat längs minnenas aveny.
Ett ord som förde oss långväga tillbaka.
Som vanligt var det trevligt med hennes besök.

Alldeles strax kliver Mini upp och så ockuperar han toaletten nån halvtimme sådär.
Det ska duschas och fräschas till sig.
Jag har redan gjort mig i ordning inför cykelturen till byn.
Tänkte att det var lika bra att göra det innan han kliver upp.

Nu ska jag bädda sängen och sen ge mig iväg.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



  


12 kommentarer:

  1. Skönt att affären öppnar så tidigt och jag gillar inte heller när det är mycket folk :-D Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är toppen att kunna göra bort handling tidigt innan det blir fullt med folk på affären.

      Kram

      Radera
  2. Så mysigt att få gå ut och äta med sonen:) Ha det kanonfint tillsammans :) Kramar

    SvaraRadera
  3. Godmorgon fina du :)
    Hoppas att du får en fin torsdag

    kramen om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och detsamma till dig Paula.

      Kram

      Radera
  4. Låter som att du kommer att få en mysig Torsdag (förutom tvätten då) Toppen att kunna gå och handla tidigt så man slipper trängas med en massa folk. Ha nu en fin dag tillsammans med Mini.. Kramelikram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det tror jag med.
      Ska bli härligt att äta middag ute och slippa laga mat.

      Kram

      Radera
  5. Hoppas att du fick en bra dag =) Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, denna dag har varit härlig.

      Kram

      Radera
  6. Minnenas aveny, en sådan vacker fras - den tackar jag för och tar med mig in i denna fredag och helg.

    Skönt att handla innan det är fullt med folk i affären.

    Ha en fin helg!
    Kramar Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en vacker fras.
      Tack och detsamma till dig!

      Kram

      Radera