lördag 15 oktober 2016

Jag har inga skelett i garderoben...





...brukar jag säga när någon kommenterar min fina vän Ben, jag låter dom hänga framme.
Ben är en kompis som hängt uppe i dörröppningen från hallen och in till köket så länge att jag har stora svårigheter att ta ner honom.
Han har blivit en del av mitt hem.
Hans plats är i dörröppningen, inte i nån låda.

En gång per år passar han in väldigt bra och det är vid Halloween.
Å det var vid Halloween för 8 år sedan jag hängde upp honom.
Barnen fick gå loss på köket med spindelnät, spindlar, pumpor osv.
Och Ben fick sin plats.

När Halloween var över så städade vi upp i köket men jag kunde inte ta ner Ben så han fick hänga kvar med sin vakande blick.
Han är ganska så oansenlig men när jag går för fort förbi honom så kan du ge dig katten på att hans magra skelett fastnar i mitt hår och det blir lite krångligt att ta mig loss.
Vissa jular får han en käck liten tomteluva på sig och andra gånger hänger jag smycken runt hans hals.
Som detta fina kors han bär på bilden.
I början var han liksom självlysande nattetid men det är han inte längre.

Nå han tillhör idag inventarierna i mitt hem.
Han har sin plats.
Och det händer att en besökare hajar till när dom ser honom.
Och det är då jag säger att jag inte har några gömda skelett i garderoben, hos mig hänger dom framme.

Gårdagen då?
Den var allt annat än fantastisk.
Jag var så trött.
Tre gånger försökte jag sova lite och hade precis somnat när jag blir väckt.
Första gången av Midi, andra gången av Midi och Mini och tredje gången av Sconesmannen.
Alltså ibland är det tydligen inte meningen att jag ska sova en liten stund.
Det är tydligen meningen att jag ska gå som en zombie (platsar förvisso bra till Ben) hela dagen.
Det blev en mycket tidig kväll.
Orkade helt enkelt inte att sitta uppe och uggla.
La mig för natten och låg och tittade på Kunskapskanalen tills jag somnade.

Och idag är det Lördag.
Tror inte att jag har någon särskild plan.
Sconesmannen och jag hade tidigare funderat på fika eller middag men vi sköt upp det när vi pratade i går kväll.
Vi var båda lika trötta.
Och jag är gärna hemma idag.
Tar det soft, tittar på playtv, lägger mig för att vila om jag känner för det.
Inga krav, ingen press och ingen hets.
Förutom funderingarna kring kommunen osv men det tar jag i morgon.

Ha en toppenlördag alla fina!

Kramen om!



8 kommentarer:

  1. Ha ha ja så klart skall Ben hänge framme han är ju charmig :) men påtal om sova är det inte alltid så, när man skall vila ringer det alltid i mobilen? sen kan det gå en hel dag utan ett ljud :/ he he ja jag känner som du att kunna vila o allt när man vill jag känner en stress inför jobb men fick en tid till en kurator inte för jag vet hur hon kan påverka jobbet. Men får väl se. Hoppas du får en dag som du vill här blir det halloween med dotter o ett barnbarn :) o maken ju så klart ....stor kram till fina dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, Ben är min vän så självklart får han fortsätta hänga i köket med mig.

      Kram

      Radera
  2. Godmorgon! Huga för skelettet!
    Hoppas att lördagen blir bra

    kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, hoppas din Lördag oxå blir bra!

      Radera
  3. 😂😂😂 det var ju bra sagt om Ben. 😀

    Jag tycker alltid det är så, att det ringer på mobilen när det inte passar. Annars är den minsann tyst.
    Ha en fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig.
      Idag då jag skulle vila så stängde jag faktiskt av ljudet på mobilen och fick sova en liten stund.
      Jätteskönt!

      Kram

      Radera
  4. Du är för härlig! Inga skelett i garderoben här inte :) Säkerligen bättre att ha dem framme, då blir de nog lättare att ha koll på :)
    Ovanligt, men kreativt. I min förra skola stod en Ben tidvis i lärarrummet, och jag hajade till varje gång jag gick förbi eftersom det kändes som om det var någon som stod o kollade på en.

    Ha nu en fin helg!
    Kramar Christina

    SvaraRadera