lördag 22 oktober 2016

Lördagsmorgon i köket...





Helg, helg, hemskt mycket helg.
Mycket skönt tycker jag att det är.
Ute är det fortfarande ganska så mörkt.
Och kyligt, det är bara 3 plusgrader.

Blev tvungen att kolla på nätet när vi går över till vintertid.
Var inte riktigt säker om det är denna helg eller nästa.
Men det är nästa helg.
Det kanske alltid sker sista helgen i Oktober.
Jag minns liksom inte hur det varit förr om åren.
Den här hjärnan jag har som fungerar så illa, ni vet.

I går så fick jag alltså hem min älskade Mini.
Det var gudomligt skönt.
Vi åt tillsammans.
Middagen blev väldigt god i mitt tycke.
Mini däremot var inte så sugen på en tomatbaserad grund.
Men nåja, han har sina dagar han med.
Vi åt choklad och vaniljglass till efterrätt.
Och så pratade vi naturligtvis.
Om vad som hänt den senaste veckan och lite annat jox.

Sen började han rigga upp sin dator.
Och jag pysslade med mitt.

Å så var dagen slut och jag fick lägga mig.
Så himla ljuvligt.

Har sovit sådär i natt.
Fick några timmar på raken sen har jag dvalat.
Varken sovandes eller vaken.
Det är ett himla konstigt fenomen.
Och jag antar att det är dom där förbaskade tabletterna som gör det.
Det är en smula obehagligt när jag inte kan röra mig, vända på mig eller kliva ur sängen.
Hjärnans impulser verkar vara helt avstängd såna nätter som i natt.
Så kontentan är att jag inte tycker om dessa tabletter (de senaste jag fick av läkaren).
Jag har tyvärr slut på Imovane så jag har inget annat val än att ta dessa.
Måste ringa upp på psyket till veckan och få Imovane utskrivet.

Idag har jag inte så mycket inplanerat.
Jag ska vika tvätt sen jag renbäddade sängarna.
Nu får jag se om jag minns hur man viker kuvertlakanen.
Det är lika spännande varje gång.
Det är tur att jag kan gå ut på youtube om jag glömt.
Finns en väldigt bra instruktionsvideo där.

Middagen idag blir rullader.
Mini fick bestämma igår och han ville ha det så jag tog ut en låda från frysen.
Till det blir det pressad potatis, gröna ärtor och svartvinbärsgelé.
Mycket enkelt för mig, kräver inte så stor insats.

Sen får dagen bli som den blir.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!





4 kommentarer:

  1. Ja en mörk morgon här med!Och bara 2 grader hade vi
    Härligt att ha Mini hemma :)
    Ha en bra lördag'
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp det är riktigt härligt!

      Kram

      Radera
  2. God morgon ...låter som du har mer glädje i skrivandet nu när han är hos dig o det förstår man ju , här är gråväder men lite varmare än hos dig ...ha nu en fin dag på alla vis kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt att ha Mini här hos mig.

      Kram

      Radera