måndag 17 oktober 2016

Måndag och massa möten...





Ja då är det Måndag igen.
Idag ska jag både träffa representanten från kommunen och sen har jag samtal med kuratorn.
Det är väl idag det stora beslutet ska tas, att jag skriver på papper för uppsägning och avgångsvederlag.
Jag hittar ingen annan lösning då det inte finns jobb som passar mig, då jag faktiskt INTE alls orkar arbeta.

Kommunen i sig har brustit i detta att rehabilitera mig på något vis.
Det ska vara deras ansvar men med mig är inget provat och gjort.
I dagläget vill dom inte ens att jag ska arbetsträna eller liknande då dom vet att det förmodligen kommer att bli dyrt för dem i slutändan när jag kraschar igen.
Så det vill dom inte veta av.

Jag har egentligen inget annat val än att skriva under att jag godtar uppsägningen.
Det kommer att kännas besynnerligt att inte längre vara anställd.
Jag önskar att jag visste redan nu att detta svåra kommer att leda till något som blir till det bästa för mig.
Men än så länge känner jag det inte så.

I alla fall så har jag då samtal med kuratorn några timmar efter mitt första möte.
Vet inte riktigt hur jag ska fördriva den tiden.
Är ju ingen sån som gillar att knata omkring på byn.
Funderar om jag ska ta med ett korsord och sätta mig på sjukhuset i väntan på samtalet.

Samtalet då, vi ska gå genom det sista i skrivelsen om överklagandet mot F-kassans beslut att dra in min sjukpenning.
Jag har gjort min hemläxa och tagit reda på vad kvinnan hette som skrev in mig den 12/9.
Jag hoppas att vi har tid att prata om hur jag verkligen mår.
Några sådana samtal har liksom inte blivit av på länge.
Det har varit bortavaro och de gånger vi setts har det handlat om F-kassan och kommunen.
Inte om mig!

Jag kan redan nu lista ut att jag kommer att vara totalt utpumpad när jag kommer hem i eftermiddag.
Jag ser inte fram emot dagen.
Men det måste göras.

Kanske kommer det kännas skönare när jag väl skrivit på papperna samt skickat in överklagan, det kanske får mig att känna lugn för en stund,  vem vet?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om! 

14 kommentarer:

  1. Lycka till idag!
    Det låter bra att ta med ett korsord medan du väntar. Kanske finns det kaffe att köpa åxå... ☺
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja korsordet var bra att ha för att fördriva tid.

      Kram

      Radera
  2. Men jag blir nästa förbannad när jag läser, att kommunen inte tar sitt ansvar har du facket med dig?? jag kommer att försöka få arbetsträna o sen gå ner i tid ett tag för jag får ångest att veta att gå ut o jobba fullt det klarar jag inte nu. Men kommer du att få pengar av fk framöver då? för du måste ju ha inkomst. Hoppas det löser sig för dig på smidigast sättet ...massor av kramar & lycka till

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får se vad som händer framöver. Har inkomst till januari, så får jag se hur det går med överklagan, om jag får rätt får jag retroaktivt därifrån. Efter februari vet jag inte vart jag får pengar, jag får se.

      Kram

      Radera
  3. Hoppas att alla möten går bra idag! Själv har jag en lunchdejt på väg o sen o handla mat med mina ungdomar. Äntligen har dom gjort beslutet vid LPA. Det gick igenom :) Känns bra nu :)
    Ha en så bra dag du kan <3
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men så skönt för dig att det gick genom, nu slipper du fundera över det.

      Kram

      Radera
  4. Du kan ju be den på kommunen som du ska träffa om ett intyg där de intygar att det finns inga arbeten (arbetststräning) i kommunen som de kan ge dig på grund av ditt hälsotillstånd. Det intyget kan vara bra att ha tillsammans med överklagan till förvaltningsrätten som du senare ska skicka iväg. Trist är det i alla fall att du ska behöva drabbas av att bli uppsagd - att du inte har några valmöjligheter i detta läge. Vet inte om jag skulle tycka att kommunen skött detta på ett bra sätt, men, men...
    Stor Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset.
      Det känns väldigt konstigt att det blev såhär och det har ju gått så fort så jag har egentligen inte hunnit med.

      Kram

      Radera
  5. Hoppas det känns bättre för dig när allt är klart och du kan landa i det som är. Det blir ju så oroligt när man inget vet heller. Ha det så bra som det går. Stor Kram.

    SvaraRadera
  6. Jag hoppas dagen gick så bra som en sån dag kan gå! Massor av värme och kärlek till dig!

    SvaraRadera
  7. Hoppas det ordnar upp sig på ett eller annat vis. Dessutom borde kommunen ställt upp för dig och hjälp dig. Men det löser sig nog på ett eller annat vis.
    Hoppas dagen blev så skonsam som möjligt.
    Kramen om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas även jag.
      Får se vad detta leder till framöver.

      Kram

      Radera