måndag 10 oktober 2016

Måndag och samtal...





Sitter i mitt och kök och nästan hoppar på stolen.
Varför duschar ungdomar så länge?
Särskilt när den ömma modern skulle behöva tömma blåsan.
Hm, tror att han är färdig men gå ut då käre pöjk'.

Å himmelens vad skönt det där var.

Nu kan jag kanske fokusera lite bättre.
Dagens göra.
Samtal med kuratorn.
Så är tanken men med kuratorn känner jag mig inte säker, det är ju Måndag och det kan ju vabbas eller ta hand om egen förkylning, vad vet jag?
Vad vi ska prata om vet jag inte längre.
Överklagan, arbetsgivaren, avgångsvederlaget, mitt mående?
Jag får väl se.

Sen ska jag ner på byn och träffa Sconesmannen.
Min skrivare hemma fungerar inte då det är slut på bläck i patronen så han erbjöd att jag kunde komma in på hans jobb så ska han hjälpa mig att skriva ut det jag behöver.
Vänligt med rara omtänksamma män som vill göra mitt liv lite bättre.

Efter det blir det att köpa nån mjölk och sen bussen hem.
Känns för kyligt att cykla och jag vill inte förvärra förkylningen.
Den är fortfarande kvar men det känns som den börjat ge sig.
Så jag vill inte utmana ödet.

Middagen igår blev helt enkelt gudomlig.
De fyllda nötrulladerna smälte i munnen och såsen blev gudomlig.
Jag frös in två middagar direkt.
Så har vi en middag kvar sen gårdagen och efter vi ätit den ska jag frysa ner såsen som blev kvar.
Den smakade himmelskt.
Och måste givetvis tas tillvara på.

Nu ska jag dricka kaffe, hålla Mini sällskap vid hans frukost och börja dagen.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

7 kommentarer:

  1. Godmorgon! Hoppas det går bra hos kuratorn! Vad bra att du får hjälp med att skriva ut papper :)Nu blir det en dusch för mej här också !
    Kram på dej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp det gick bra hos kuratorn och de andra jag skulle göra.

      Kram

      Radera
  2. God morgon :) ja du så är det här oxå när bonus sonen men jag säger till att det får bli en snabbis, då vi oxå betalar för vattnet he he . Ja det finns väl nåt att prata om kan jag tänka mig, trevligt med en man som hjälper dig så klart :) mysigt med frukost med sonen :) hoppas dagen blir lättsam & du får ha det gott kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dagen har varit, men inte så lättsam.

      Kram

      Radera
  3. Som tur finns det en skjutdörr mellan toan och duschen. Med utgång vid duschen också. Den var bra att ha om det krisade när barnen bodde hemma.

    Lycka tillhör kuratorn, om det nu blir nåt...

    Förstår att maten blev underbar.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan tänka mig det, hade önskat nåt liknande hos mig

      Kram

      Radera
  4. God morgon ...hoppas allt är bra med dig kram tittar in senare :)

    SvaraRadera