onsdag 12 oktober 2016

Minusgrader...





Jaha då har det börjat.
Minusgrader på morgonen.
Frost i gräset.
Kallt i luften.
Höst, definitivt höst.
Det värsta är att det skulle kunna snöa vilken dag som helst nu.
Vi är i mitten av Oktober.
Vissa år har snön kommit tidigare än mitten av Oktober.
Det känns gruvsamt att veta vad vi är på väg in i.
Jag är ingen vinterfantast.

Gårdagen då.
Hemmadag blev det.
Jag var trött och det är i sig inte ett dugg konstigt då jag inte fick sova natten innan.
Jag vet knappt vad jag gjorde.
Mitt minne är extremt kort vissa dagar.
Jag vet dock att jag inte kommit på vad jag skulle laga för middag när Mini kom hem från skolan.
Han valde pasta och köttbullar och sallad.
Så det var vad jag lagade till middag.
Idag känner jag mig lika rådlös, vad ska jag laga för middag?
Hm...

Kvällen blev i alla fall lugn, jag låg och tittade på kunskapskanalen.
Gjorde kväll tidigt och kröp ner i sängen.
Somnade och har hör och häpna sovit 10 timmar på raken.
Kan inte minnas när jag gjorde det sist.
Så nu borde jag vara döpigg men så är tyvärr inte fallet.
Skulle kunna sova samma marathon en gång till.
Och en gång till och...

Jag är fortfarande förkyld.
Det blev värre efter sista bytrippen.
Jag tror hela tiden att den är på väg bort men se nej den kommer tillbaka.
Vakennatten gjorde säkerligen inte gott för den heller.
Men en vacker dag går den väl helt över.

I dag har jag inga planer.
Förutom att fundera över middagsmaten förstås?
Utöver det, ingenting.
Känns helt okej.

Vad hittar ni på idag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


8 kommentarer:

  1. Tar det lugnt idag tänkte jag ) Ingen frost idag...men igår var det
    Har lagt till ang FPA i inlägget nu. Var in o kollade på deras sida
    Ha en bra onsdag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du hade en riktigt fin dag.

      Kram

      Radera
  2. God morgon ..ja kallt är det här oxå fick en tid på vc för att kolla upp mitt knä skönt är det ..annars bara ta det lugnt som jag bör ...för visst är det skönt att bara vara :) kram å ha det gott bara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det inte var nån större fara med ditt knä.

      Kram

      Radera
  3. Jag fasar för kylan som börjar råda ute nu. Och nu kommer det inom kort att bli halt ute också. Jag hoppas dock att det dröjer och att snön dröjer... Vill inte ha...
    Jag ska inte göra ett dyft idag. Har inte kraft nog till nånting just nu.
    Krya på dig med förkylningen.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du fick en hygglig dag trots att du känner dig kraftlös.

      Kram

      Radera
  4. Här är det kallt och blåsigt, inga minusgrader än så där 7-8 plusgrader men blåser så kallt. Vintern är på väg, jag gillar ju vintern men då ska det va riktig vinter också. Jag har jobbat i hemtjänsten på fm brukar ju cykla men i dag var jag på en rad så vi åkte bil till dom som bor ut på landet. Jag jobbar ju på timmar ett komplement till mitt andra jobb som massör och jag är ju där det fattas och det gör det ju alltid. Så jag är på många olika ställen. Sedan blev det lite handling på ef ska hämta alla fyra barnbarnen i morron efter lunch och ha en mormor/farmor eftermiddag, det blir kul.
    Stor kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt det låter med barnbarn.
      Längtar tills de mina skaffar barn.

      Kram

      Radera