onsdag 26 oktober 2016

Onsdagsmorgon...





Tidig morgon är det.
Klockan är bara 06.30.
Jag har varit vaken i evigheter men inte kunnat kliva ur sängen och göra morgon.
Men nu är jag som sagt uppe och redo att tackla dagen.
Inte för att jag har något särskilt inbokat men man vet ju aldrig vad som kan hända under en lång dag.
Vad jag borde göra är att vika bort tvätten som fortfarande hänger på tork sen förra veckan.
Så långt har jag alltså inte kommit när det gäller det.
Har tänkt i åtskilliga dagar att jag ska ta mig för det men det har som sagt inte blivit av.
Det kan kanske bero på att det är sängkläder och stort och otympligt att hantera på egen hand även om jag vanligtvis alltid gör det själv.
Jag tror att det får bli dagens "måste".

I går så handlade jag ju lite på närmsta affären (redan kl 06.00) och så cyklade jag in till byn vid 08.00 och handlade lite till.
Den här veckan blir det delhandlingar då jag inte vill cykla med för tungt och för många kassar.
Så det medför att jag handlar flera gånger.
I morgon är det dax igen och sen får det vara lugnt på den fronten.
Emellanåt önskar jag att jag hade bil, då skulle jag slippa delhandlingar och kunnat storhandla på en och samma gång.
Under vintern så har jag ju min dra-maten när jag tar bussen.
Lite nu och då storhandlar jag ordentligt och tar då taxi hem.
Men så länge det går att cykla så gör jag det även om det blir mer komplicerat och kräver mer tid.

Resterande av dagen tog jag det lugnt.
Jag fick sova en liten stund efter lunch.
Så himla skönt.
Och så lagade jag middag.
Det blev potatisgratäng, stekt fläskytterfilé, bearnaisesås samt en härlig sallad med fetaost i.
Lite finare middag för att bara vara en helt vanlig Tisdag men jag tycker om att göra så en och annan gång under en helt vanlig vardag.
Sätta lite lyx på tillvaron, ni vet.

Natten har som vanligt varit underlig.
Dom här tabletterna jag nu äter får mig mest att dvala, inte sova riktigt.
Jag går in och ur någon form av vila utan att egentligen sova.
Kroppen blir helt förlamad medans hjärnan är pigg och vaken och snurrig.
Hjärnan borde vila nattetid men ack nej, så gör inte min.
Detta innebär att jag efter lunch känner mig helt stenad och måste lägga mig för att försöka sova en stund.
Det brukar bli en timme ungefär.
Känns som ett ont ekorrhjul det här.
Men det är som det är.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!




8 kommentarer:

  1. God morgon ..min natt har inte alls varit bra heller :( så drygt asså. Ja jag kan tro det blir så med pillerna men man måste ju sova herre gud, det är jobbigt annars, skönt med en tom agenda :) här blir inte heller många knop...hoppas du får vila dig lite under dagen kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag har vilat några stunder idag.

      Kram

      Radera
  2. Godmorgon! Hoppas att dagen blir bra ändå

    Kram <3

    SvaraRadera
  3. Kram kram från mej.☺

    SvaraRadera
  4. Dessa handlingar av mat....Jag måste ta dramaten varje gång när jag handlar...trots vi bara har ca 100 meter bara till Coop:-)) Skönt att slippa bära nåt. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag klarar inte längre av att bära något tungt, mina axlar pajat direkt.
      Dramaten är ju perfekt att ha, är så glad att jag fick en av mina fina ungdomar i julklapp förra året.

      Kram

      Radera