fredag 7 oktober 2016

Tjejmiddag och annat...





Men allra först kaffet.
Min perkolator jobbar fint, den har strax gått klar.
Och så ska jag klä mig och cykla bort till närmsta butiken och handla lite smått inför helgen.
Det är inte mycket som fattas men mer mjölk osv.

Senare i eftermiddag ska jag ha tjejmiddag.
Det blev ganska så hastigt och lustigt bestämt men tanken att vi ska samlas har pågått under en tid tillbaka.
Å nu blev det idag.
Eftersom dom valde att vi skulle vara hos mig kändes det enklast att jag lagade maten.
Funderade på något som är gott, enkelt att göra och där jag har allt hemma till.
Så frågade vad dom tyckte om ris, chili con carne och sallad.
Det tyckte brudarna lät bra.
Så jag lagar maten och dom tar med dryck och efterrätt.
Själv beställde jag trocadero light.
Det blir ingen fylledravel på middagen utan bara lugnt och stillsamt.
Fast särskilt stillsamt kanske det ändå inte blir, vi är duktiga talare allihopa.

Det ska bli trevligt.

Fick en kommentar av finaste bloggvännen Eva som lyder;

God morgon ..du jobbar oxå i kommunen va? det var ju inget bra vederlag dem gav dig, men vad händer om du säger nej?? men du får väl sjukersättning ändå? så mkt att hålla reda på usch ,,,kram å fin fredag 

Ja jag är för närvarande anställd av kommunen.
Dom vill inte längre ha mig tillbaka för de enda lediga jobb som finns är inom vården.
Och dom anser precis som jag att jag inte kan utföra arbete inom det yrket.
Eftersom jag inte kan omplaceras kommer jag att bli uppsagd.
Fram till dess har jag sjuklön enligt kommunens  kollektivavtal.
Det skulle jag kunna ha rätt till fram till den 12 December men kommunen jobbar snabbt för att bli av med mig.

Avgångsvederlaget är på 3 månader, vilket inte är så bra egentligen men tydligen vanligt när man tillhör fotfolket.
Godtar jag inte det och dom fortfarande säger upp mig (vilket dom kommer att göra) så har jag 6 månaders uppsägningstid.
Under den tiden måste jag finnas till hands för arbetsgivaren dvs arbeta.

Å någon sjukpenning får jag inte eftersom F-kassan har dragit in den för mig.

Hur jag än vänder och vrider på det så har jag rumpan bak.
Inget av alternativen känns särskilt lockande för mig men jag måste bestämma mig för en väg.
Som det är nu vill arbetsgivaren inte ens att jag ska prova jobba eftersom dom är säker på att jag då kraschar igen och det blir ju en dyrbar historia för dom igen.

Kuratorn ringde i alla fall igår så jag har tid på Måndag förmiddag.
Får se om det blir så.

Nu ska jag klä mig och cykla bort till närbutiken så att jag får det bortgjort.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!






6 kommentarer:

  1. Vad kul med tjejmiddag :) Hoppas att det blir trevligt. Bra att du fick tid till kuratorn. Hoppas att det löser sej
    Ha en fin fredag
    Kram, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaja men det var jättetrevligt!

      Kram

      Radera
  2. Kul med tjejmiddag säger jag också! Härligt med lite positiva grejer istället för det där andra kaoset.
    Det är lite lustigt....fast nä...lustigt vet jag inte, men jag har varit i samma situation som den du är i nu också. Jag var anställd av Borås kommun och hamnade i samma sits som du. Kommunen verkade inte anstränga sig särskilt mycket för att hitta nåt alternativt arbete inom kommunen och jag var för trött för att agera över huvudtaget. Det blev avgångsvederlag och hej svejs till mitt arbetsliv...stor sorg kände jag men också ilska. Slängde alla mina böcker o anteckningar som hade med jobbet att göra...och jag som älskat att jobba med barnen.
    Men jag fick i alla fall 1 år avgångsvederlag har jag för mig...så jag var ju rätt nöjd med det ändå. Under tiden fick jag hjälp att tänka över min situation och det löste sig till slut. Att du bara får 3 månader tycker jag är så snålt så jag har lust att kräkas...förlåt...men nog kan de erbjuda dig fler månader???
    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj ett helt år, det var frikostigt.
      När det gäller min kommun tycks det vara det normala när man inte har högre status än jag.
      Är ju ingen tjänsteman direkt.
      Å det är ju synd!

      Kram

      Radera
  3. Så kul med tjejmiddag det brukar bli mycket prat och skratt. Och det är ju bra att ha det så en mysig fredagkväll. Hoppas det löser sig och du gör ett bra beslut. Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var en mysig Fredagskväll med tjejerna.

      Kram

      Radera